• mamma201107

Resa till Disney World, Coca Cola World etc.

Vi håller nu på att planera våran nästa USA resa. Det jag är osäker på är när vi ska åka. Sonen är i dagsläget två år. Har själv varit i USA en hel del, även då på DW, men aldrig med barn.

Är fyra eller fem års åldern bra för att kunna uppleva Disney Magic?

Vi ska även bila upp till Dallas via New Orleans och sedan tillbaka genom Tennesse och Atlanta till Orlando. Kanske även en sväng ner till the Keys.

Förslag på saker att göra på vägen?     

Vi planerar att vara borta runt sex veckor eller upp till åtta veckor. Helst första klass hotell om det finns några ni kan rekommendera på vägen. Hyr nog en villa eller en condominium i Orlando.      

Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Resa till Disney World, Coca Cola World etc.
  • Dixie

Vi var på Disney när barnen var 4 och 6 år och det var en bra ålder! Var ligger coca cola world, har aldrig hört det!?

• mamma201107
    Dixie skrev 2013-08-20 20:50:45 följande:
    Vi var på Disney när barnen var 4 och 6 år och det var en bra ålder! Var ligger coca cola world, har aldrig hört det!?

Menade World of Coca Cola i Atlanta, Georgia.

Då verkar 5 år vara rätt så lagom ålder, då hinner vi vara borta en längre stund innan sonen börjar förskoleklass. Bara att börja spara undan nu.  
  • TillFlorida

Jag skulle rekommendera att inte komma under sommaren då det är lite för varmt för heldagar i parkerna då. Våren och hösten är det trevligare väder och mindre folk.

• mamma201107

February/March-April/May?

Tänkte försöka styra om så att vi inte besöker Orlando under några American holidays.

• evaoregon
    mamma201107 skrev 2013-09-03 16:52:29 följande:

Tänkte försöka styra om så att vi inte besöker Orlando under några American holidays.
    Spring break i mars skulle jag undvika.  De olika skolorna (grundskolor och universitet) turas om att ha en vecka ledigt under mars så då brukar det vara mycket folk i parkerna.
  • evaoregon
    mamma201107 skrev 2013-09-03 16:52:29 följande:

Februari är det bästa alternativet att besöka parkerna om ni undviker Presidents day (tredje måndagen i februari).  
  • mamma201107

När är bästa temperaturen? Vet när vi har varit där i Dec att vi har haft 30 grader och strålande solsken, det regn som kom. kom nattetid eller under max fem minuter dagtid (men då regnade det också).Gillade även att man kunde gå i parken i shorts och det spelades julmusik :D.

Nu vart jag kluven, lite sugen att åka Dec också, och börja med två veckor i Orlando för att sedan göra våran roadtrip under jul och nyår.

• TillFlorida

Här kan du se ungefär hur temeraturen ser ut i genomsnitt per månad för Orlando. Det kan skilja ganska mycket från dag till dag i december dock. Någon dag kan det bli riktigt kallt och bara vara några grader varmt. Några dagar seanre är det Svensk högsommar igen. Vill du vara mer säker på att ha fint väder under semestern skulle jag rekommendera feb-mars. Vid jul är det också extremt mycket folk i parkerna.

• evaoregon
    TillFlorida skrev 2013-09-04 17:50:04 följande:
    Här kan du se ungefär hur temeraturen ser ut i genomsnitt per månad för Orlando. Det kan skilja ganska mycket från dag till dag i december dock. Någon dag kan det bli riktigt kallt och bara vara några grader varmt. Några dagar seanre är det Svensk högsommar igen. Vill du vara mer säker på att ha fint väder under semestern skulle jag rekommendera feb-mars. Vid jul är det också extremt mycket folk i parkerna.
    Februari är bra, men i mars är det spring break och proppat med folk i parkena.  
  • mamma201107

Ok så om jag fattat det rätt, februari fram till spring break och sedan efter påsk fram till cinco de Mayo?

• TillFlorida
    mamma201107 skrev 2013-09-06 13:24:06 följande:
    Ok så om jag fattat det rätt, februari fram till spring break och sedan efter påsk fram till cinco de Mayo?
    Från efter Nyår till mitten på Februari. (Sportlovet i New England börjar 15 Feb och följs av Spring break i andra stater)
    Efter Påsk till Strax innan Memorial Day. 
Svar på tråden Resa till Disney World, Coca Cola World etc.