Vilket namn är finast?
Rösta på :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 10:10
Och varför ?
Rösta på :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 10:10
Och varför ?
Wilma är finast av dom. Dock är det för att jag känner en del "Emmor" som jag tycker mindre om kan man säga.
Båda är vackra namn. Den enda Wilma jag känner är dock en hund...så måste jag välja så skulle det bli Emma.
Wilma är finast!:) Emma är så vanligt och tråkigt!
Emma. Wilma är rätt barnsligt på en vuxen.
Emma. Det har blivit ett av mina absoluta favoritnamn. Får jag någonsin en dotter till så blir det en Emma. Underbart namn.
Emma tycker jag är finast.
Emma. Enkelt, mjukt och klassiskt.
emma
Har sätt att många tycker att Emma är tråkigt! Men så undrar jag! Är typ Ella och Ebba "roligare" ?
Jag tycker inte Emma är tråkigt, gillar klassiska namn som Emma och Ebba.
Är man ute efter ett ovanligt namn så ska man strunta i både Emma och Wilma. Förra året låg Emma på plats 7 och Wilma på plats 11. 2011 var Emma på plats 10 och Wilma på plats 9, året innan var Emma på plats 8 och Wilma på plats 5. Båda har varit topp 10 i 15 år, så argumentet att Emma skulle vara så enormt mycket vanligare kan ni ju strunta i.
Personligen har jag svårt för namnet Wilma. Det är ett sådant extremt modenamn, det finns väl nästan ingen över 15 som heter Wilma? Emma är ett mer tidlöst namn. Det har alltid funnits Emmor, och det är inte svårt att föreställa sig en Emma i olika åldrar och skeden i livet.
Emma är ett av de finaste namnen jag vet (och det tyckte jag även innan jag gav namnet till en av mina döttrar )
Emma! på mitt barns förskola finns 1 st Emma och 2 st Wilma (ca 80 barn som går där)
Emma känns mer tidlöst och klassiskt vilket jag tycker är viktigt men i mångas ögon tråkigt.
Emma