• Anonym (panik)

Panik, min lust är borta.

Fick barn för 3 månader sedan som jag helammar. 

Vi har försökt haft sex 3 gånger. De två första var med barnet i samma rum och jag kände lite obehag av det så jag tände inte. Men igår sov barnet så fins själv så vi gick till vardagsrummet. Min tappra man kämpade och kämpade, men jag blev aldrig kåt. Jag blev våt, men inget pirr i kroppen.  Så han fick komma till i alla fall, men för mig var det egentligen mest smärtsamt. Känslomässigt var jag nollställd. Låg och tänkte på annat. 

Blir det bättre? Är det nån annan som förlorat lusten efter man fött barn?  

• Svar på tråden Panik, min lust är borta.
  • Anonym (Enannan)

Fortsätt ha sex så kommer du komma igång mä det igen!

Jag var likadan men "ställde" upp och vipps så var jag tillbaka till mitt gamla sugna jag.

Instinkter när man har en liten gör ju att allt fokus och vaken tid ä till för dom.

Tror vi är programmerade så.. Men som sagt, gör ingen stor grej av det.

Kan bli ett stort bekymmer för er båda om ni börjar rota i det och älta det.

Kör på så blir dä snart ordning igen :)

• Anonym (Gbg)

Är väl inte så konstigt att du inte tänder till!

Du har ju fullt upp med annat när det gäller barnet. Min erfarenhet (som 3 barns pappa)   är att det tar ett tag innan kvinnan hittar tillbaka, i bland flera år. Viktigt är att du förklarar det för din man så han förstår att du inte vill lika ofta och att han tar det lugnt och att du får din egen tid ett tag fram över. Tids nog så lossnar det, bara du får den tiden på dig.

• Anonym (Oh)

Så har det varit för mig i 8 ÅR!!

• Anonym (panik)
    Anonym (Gbg) skrev 2013-08-21 09:52:14 följande:
    Är väl inte så konstigt att du inte tänder till!

Du har ju fullt upp med annat när det gäller barnet. Min erfarenhet (som 3 barns pappa)   är att det tar ett tag innan kvinnan hittar tillbaka, i bland flera år. Viktigt är att du förklarar det för din man så han förstår att du inte vill lika ofta och att han tar det lugnt och att du får din egen tid ett tag fram över. Tids nog så lossnar det, bara du får den tiden på dig.
    Största problemet är att mitt hjärta vill, men resten av kroppen verkar inte hålla med. Känner mig värdelös. Trodde att det skulle bli som vanligt. 
  • Anonym (panik)
    Anonym (Oh) skrev 2013-08-21 09:54:46 följande:
    Så har det varit för mig i 8 ÅR!!
    Är det för att barnen tar din uppmärksamhet? Att du är trött? Inte samma kropp? 
  • Anonym (Gbg)
    Anonym (panik) skrev 2013-08-21 09:56:48 följande:
    Största problemet är att mitt hjärta vill, men resten av kroppen verkar inte hålla med. Känner mig värdelös. Trodde att det skulle bli som vanligt. 

Nä det förstår jag, din kropp födde ett barn för 3 månader sen och behöver återhämta sig efter 9 månader av graviditet med hormoner som har sprungit runt och efter en förlossning, Så ge den lite tid!
  • Sebastian72

Börjar tro det är biologiskt. Kvinnan ska vara kåt tills hon blir befruktad. Klart.

Mannen ska alltid vara kåt för att sprida gener. 

Funkade bra innan vi blev familjevarelser.

• Med Lem

Det praktiska rådet är att ha så mycket fysiska närhetsstunder ni kan.

Glöm alla tankar på att du är värdelös! Det är du INTE. Du vill ju. Du tar hand om hans barn. Du har fött fram barnet. Ändå vill du intellektuellt. Se till att han fattar det, berätta berätta prata.

Se till att du får närhet och bekräftelse. Ge honom mycket av detsamma. Inse att det kan väcka hans kåthet och ibland får det bli sex ibland får han klara sig utan.

Om du inte känner pirret så får du i stället se det som en tillgivenhetsbekräftelse. Se till att du får bestämma. Det är lättare att få vara den som bestämmer om du bestämmer ibland att nu får han. Försök njuta av att närmare än så kan kan inte vara, av att han vill ha dig, av att han njuter. Ta mycket mera tid till förspel. Var drivande i förspelet och be att han gör vad du nu skulle vilja. Experimentera.

Utforska hans kropp?

Tänk igenom allt hos honom som är bra och du kan vara kåt på.

Tänk tillsammans med honom på allt som binder er tillsammans. Tänk så fint barn det blir av att man knullar så skönt. Ett till!

• Med Lem
    Sebastian72 skrev 2013-08-21 10:29:25 följande:
    Börjar tro det är biologiskt. Kvinnan ska vara kåt tills hon blir befruktad. Klart.

Mannen ska alltid vara kåt för att sprida gener. 

Funkade bra innan vi blev familjevarelser.

Suck så dumt. Trött blir man.
  • Anonym (Gbg)
    Med Lem skrev 2013-08-21 11:47:33 följande:
    Det praktiska rådet är att ha så mycket fysiska närhetsstunder ni kan.
    Glöm alla tankar på att du är värdelös! Det är du INTE. Du vill ju. Du tar hand om hans barn. Du har fött fram barnet. Ändå vill du intellektuellt. Se till att han fattar det, berätta berätta prata.

Se till att du får närhet och bekräftelse. Ge honom mycket av detsamma. Inse att det kan väcka hans kåthet och ibland får det bli sex ibland får han klara sig utan.
    Om du inte känner pirret så får du i stället se det som en tillgivenhetsbekräftelse. Se till att du får bestämma. Det är lättare att få vara den som bestämmer om du bestämmer ibland att nu får han. Försök njuta av att närmare än så kan kan inte vara, av att han vill ha dig, av att han njuter. Ta mycket mera tid till förspel. Var drivande i förspelet och be att han gör vad du nu skulle vilja. Experimentera.

Utforska hans kropp?

Tänk igenom allt hos honom som är bra och du kan vara kåt på.

Tänk tillsammans med honom på allt som binder er tillsammans. Tänk så fint barn det blir av att man knullar så skönt. Ett till!
    Skål
  • Sebastian72
    Med Lem skrev 2013-08-21 11:49:46 följande:

Suck så dumt. Trött blir man.
    Svara inte då:).

Men biologin styr mer än hjärnan ibland. Like it or not. 
  • Anonym (låt det ta tid)

Låt det ta tid! 3 månader är ju ingenting! Och ställ inte upp på sex, speciellt inte om det är smärtsamt, det blir bara en ond cirkel av det som är svår att komma ur. Lägg sex på hyllan ett tag, ha annan närhet istället!

Svar på tråden Panik, min lust är borta.