• Persdottir

Dags att köpa vagn, vilken? Reor, rabatter m.m

Nu är jag i vecka 19 och har BF 23 Januari och tänker att det börjar bli dags att titta/köpa vagn! Men det finns ju så jäkla många att välja på! Form, färg, säkerhet, pris m.m tänkte att man kunde dela med sig av tips m.m om eventuella rabatter o resor eller bara berätta vilken vagn man tycker är bäst själv! Kram till er alla gravida o föräldrar! :)

• Svar på tråden Dags att köpa vagn, vilken? Reor, rabatter m.m
  • Yllraz

En Trille Viper 4S här med!
    Liten och smidig men ändå rejäl på något vis.
    Bor lite ute på vischan (gillar att gå promenader i skogen) men åker ofta in till storstaden (vill ha en smidig vagn i affärer etc).
    Passar vår livsstil! :)

• maimes

Jag har tänkt som de flesta andra här att känna och klämma i affärer för att sedan köpa begagnat. 
    Ni som har lite mer vagnkunskap får gärna dela med er om vad det är man ska tänka på och varför man ska tänka på just de sakerna :)

• MissMimi

Vi är lite sugna på Brio Smile med mjuklift. Vi behöver en smidig vagn och det ska va enkelt att ta upp för tre trappor..

Någon som har nån erfarenhet om den här?

• Sandrasol

Om du är ute efter reor så kan du ju alltid kolla in olika rea-sajter, som till exempel reakoll. Dom har en sida där det finns man kan se vart det finns saker som barnvagnar och sånt som barnkläder på rea. Det är ofta bra uppdaterat och man kan se en del butiker och sånt. Här borde du kunna hitta något:

reakoll.se/barnprodukter-rea/
    reakoll.se/rea/barnvagnar/

Annars är ju blocket ett bra ställe om man ska handla billigt tycker jag. Lycka tll!

• Erika 146

Det är en djungel det här med barnvagn!
    Men som flera andra skrivit, kläm och känn och provkör i butik.
    Lista upp vilka egenskaper en vagn behöver för att passa era behov, hjulstorlek? fyra fasta eller två svängbara? hur långt fram kan man dra suffletten? solskydd, regnskydd,myggnät? osv osv
    Provkör vänners vagnar för de känns ofta annorlunda med ett barn i än "tom" som i butik.

Jag och min sambo har fastnat för Emmaljunga, dels är det ett svenskt märke som funnit i många många år och dels för deras utbud både på vagnmodeller och färger.
    Visst det är en dyr vagn men mitt barn ska tillbringa en del tid i den och då måste det vara det bästa ;)
    Vi bor i ett samhälle lite utanför en mindre stad, vilket innebär att vi kommer behöva en robust vagn med stora hjul men som ändå funkar i city så valet kommer falla på en Emmaljunga Super Nitro.

Glöm heller inte bort att många butiker har vagnar som leveransvara och att det snart är jul vilket kan innebära flera veckors längre leverans...
    Lycka till!

• HannaZan

Nu gick jag inte igenom hela tråden, men jag har just beställt min vagn till mitt femte barn jag väntar på www.barnpavag.se där är helt fantastisk kundservice, godkända, testade vagnar och inte så höga priser.
    I vårt erbjudande fick vi en duo vagn med bilskydd för 4500 ca... Och vagnen är så fin! dem har även mycket större färg sortiment än många andra jag tittat hos!

• Mia86gbg

Vi kommer beställa Bugaboo Buffalo från Holland. Sinnessjukt dyr i Sverige (11500) men har hittat den för 8200 fraktat o klart. Har läst på en hel del ang garantier mm och detta känns riktigt bra.

• Lilia

Någon som vill köpa en vagn till ett jättebra pris Liggdel, sittdel , babyskydd ? Vi har endast använt liggdelen i 2 månader. Jättebra vagn och elegant. Det är en Tutek Titso färg jeans blå med silver chassi

• Eamw
    Lilia skrev 2013-12-07 12:46:09 följande:
    Skulle ha skrivit tutek Tirso någon som är intresserad kan mejla mig
    M.rosman@hotmail.com

Hej!

Jag måste bara fråga, varför säljer ni den?
    Jag tittar själv på en sådan.. Var det något ni inte tyckte var bra med den?

Jätte tacksam för svar!!
    Mvh Emmy

Svar på tråden Dags att köpa vagn, vilken? Reor, rabatter m.m