• Mammaboosten

Veckans Boost: Du är vad du tänker - eller?

Dina tankar är kraftfulla, de påverkar hur du mår och känner dig. Men hur enkelt det än låter så är det supersvårt att när allt går emot dig - ändå tänka positivt. Så hur gör man för att tänka rätt tankar? Vår boostexpert har knepen - du hittar Veckans Boost här (klicka på bilden)

Vad tycker du om Veckans Boost? Hur gör du för att tänka rätt tankar? Tyck till Glad 
  • Svar på tråden Veckans Boost: Du är vad du tänker - eller?
  • Saffransgul

Jag tror absolut på det. Vi styr våra liv via våra tankar och hur vi väljer att se på olika situationer.
    Det finns något BRA i ALLA situationer och i ALLA människor. Det gäller bara att välja att se det och att sätta sitt fokus på det.
    Jag brukar börja varje morgon med att "morna" mig ett tag i sängen och då ligger jag och tänker på allt bra, roligt och nytt jag kommer att få vara med om under dagen. Inget negativt det viftar jag bort ur tanken och fokuserar på allt bra. För varje dag har något bra att ge.

Jag försöker också att fokusera på det bra i varje sak som sker. Vad kan jag lära mig av det här? Vad vill den här situationen?
    Hur gör jag för att det blir bäst? Vad vill jag?
    Fokus på livets "braigheter" for det är mycket.

• Mammaboosten
    Saffransgul skrev 2013-08-21 12:35:27 följande:
    Jag tror absolut på det. Vi styr våra liv via våra tankar och hur vi väljer att se på olika situationer.
    Det finns något BRA i ALLA situationer och i ALLA människor. Det gäller bara att välja att se det och att sätta sitt fokus på det.
    Jag brukar börja varje morgon med att "morna" mig ett tag i sängen och då ligger jag och tänker på allt bra, roligt och nytt jag kommer att få vara med om under dagen. Inget negativt det viftar jag bort ur tanken och fokuserar på allt bra. För varje dag har något bra att ge.

Jag försöker också att fokusera på det bra i varje sak som sker. Vad kan jag lära mig av det här? Vad vill den här situationen?
    Hur gör jag för att det blir bäst? Vad vill jag?
    Fokus på livets "braigheter" for det är mycket.
    Wow, vilken härlig morgonboost-rutin du kör! Heja dig!
  • Love the beach

Tycker det är svårt att tänka positivt hela tiden. Kan bli lite trött av att höra det.
    Men jag håller ju med.
    Och så är det - det behövs daglig påminnelse och pepp, ska verkligen försöka kika in varje vecka och se på hans tips. Du är vad du tänker.
    Då får jag väl tänka att jag är bäst :)

• Mammaboosten
    Love the beach skrev 2013-08-22 16:46:09 följande:
    Tycker det är svårt att tänka positivt hela tiden. Kan bli lite trött av att höra det.
    Men jag håller ju med.
    Och så är det - det behövs daglig påminnelse och pepp, ska verkligen försöka kika in varje vecka och se på hans tips. Du är vad du tänker.
    Då får jag väl tänka att jag är bäst :)
    Vad roligt att höra! Visst är det så... att boost och pepp är en färskvara! Mer boost behövs helt enkelt :)
  • Saffransgul

Är det någon av er som har provat mindfulness?
    Jag tycker att det är ett bra redskap att använda i vardagen. Var här och nu ibland under dagen och andas.

Svar på tråden Veckans Boost: Du är vad du tänker - eller?