MiaEnzi skrev 2013-08-22 18:16:59 följande:
Jag är 25år och längtar efter att få ett till barn. Jag fick min son -06 med planerat kejsarsnitt och nu vill det inte riktigt ta sej igen, har försökt länge. Nu ska jag ha min mens i morgon men min kropp är hela tiden skengravid så i stort sett är jag gravid varje månad. Någon som känner igen detta? Min syster o mina kompisar får barn hela tiden och även folk jag tycker inte borde ha barn skaffar barn på löpande band. Tipps råd och stöd tack.
Hej själv fyllde ja nyligen 26,har en son som föddes 2012, hade en mkt svår å traumatisk förlossning, var nära att förlora min son,men som tur var så gick det bra.. I april 2013 kände ja att jag var redo psykiskt å fysiskt för ett till barn, så vi började försöka,gjorde ett test ca 10 dagar efter äl,men det var negativt,..blev besviken men tänkte att det kommer snart.. Vi fortsatte i maj, gjorde ett test igen 10 dagar efter äl, å det var positivt, jag var överlycklig,men samtidigt orolig..hade ju 4 missfall bakom mej.. Tiden gick å ja vart mer å mer lycklig ju närmare v 12 ja kom.. Men lyckan vände snabbt till tung sorg då ja i v 11+0 började blöda (27 juli 2013) det ledde till ett missfall..å jag tog det extremt hårt, min syster var oxo gravid samtidigt,men hon var lite längre gången än mej.. Vi gjorde en missfallsutredning,men dom hitta inga fel..vi försökte varje månaden resten av året att bli gravida..jag hade alla tidiga symptom varje månad,men testen visade negativt å mensen kom.. Efter missfallet vart jag som besatt av att få ett syskon till min son..min syster har 3 barn å e 24,dom flesta har ju fått syskon till sina barn,men inte ja.. Känns skönt att se att.man inte e ensam om det här..