honkatt med urinsten-när blir hon bättre??
Hej! min sambos lilla honkatt på tre år var hos veterinären i onsdags då vet konstaterade maximalt med blod i urin, bakterier och kristaller
. I måndags kväll började vi märka att hon var på toaletten ofta, att hon kissade lite varje gång. Hon är ute dagtid, men så på tisdag kväll var det samma visa igen.
Hon fick iaf antibiotika och smärtstillande/inflammationsdämpande med första behandling/dos i onsdags kväll hos veterinär, som sa att vi borde märka förbättring redan efter något dygn.
Men igår kväll var det samma visa igen, mkt spring på lådan och nu har hon börjat kissa utanför lådan också, lite var som helst :( Hon kissar fortfarande lite åt gången, nån gång kommer det en lite större pöl, det är fortfarande blod i urinen. igår kväll kissade hon även så att hon blötte ner sig själv :(
Jag ringde veterinären imorse som sa att medicinen förmodligen behöver mer tid på sig att börja verka, men jag är orolig för katten.
Har någon av er erfarenhet av liknande? När började era katter svara på behandling?