• enmammatill

    Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!

    Hej! 

    Jag skulle vilja veta vilka som är Dina bästa tips för att arbeta hemfrån! 

    Vilka företag är bra (både svenska och utländska), vad betalar dem, och vad är dina uppgifter? Hur mycket tid tar det i anspråk? Hur tycker ni att det är?

    Allt är av intresse! Skrivuppdrag, korrläsning, översättning, bildbehandling, även kundtjänst och försäljning. 

    Let me know!
     

  • Svar på tråden Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!
  • matildadl

    Den här tråden verkar intressant :) jag har en hel del dö-tid på mitt jobb, mina chefer bryr sig inte om vad jag sysslar med så länge jag är uppmärksam och finns där. Är det något man kan sysselsätta sig med för att få tiden att gå? :)

  • enmammatill
    Linnisch skrev 2013-09-08 11:59:33 följande:
    Jobbar med direkt handel och tjänar lätt 3000-5000 kr i månaden extra just nu och det ökar månad för månad.
    Vilket företag är det och vad hur mycket tid lägger du ned, och vilka tider arbetar du?
  • jsanna
    enmammatill skrev 2013-09-05 12:31:36 följande:
    Vad kul att du startat en blogg, kan du ge adressen så man får läsa den?

    Angående frågorna: på ett ungefär hur mycket tid lägger du ned i arbetstid när du extrajobbar och vad genererar det  för inkomst? alltså rör det sig om några hundralappar eller tusenlappar i månaden? 

     
    Genomsnittet brukar hamna på 7000- 90000 per månad efter skatt.  Bloggen har precis startat så skulle vilja skriva lite mer i den.
    Tiden jag lade ner i början första året var bra mycket mer en heltidsanställd. Nu har jag efter år lärt mig lite vad och hur man gör.  Men allt beror mycket på vilken typ av arbete man vill göra. Vill du ha en extra inkomst som du får pensions beräkna eller vill du ha en liten inkomst extra etc.

  • jsanna
    jsanna skrev 2013-09-09 12:49:29 följande:
    Genomsnittet brukar hamna på 7000- 90000 per månad efter skatt.  Bloggen har precis startat så skulle vilja skriva lite mer i den.
    Tiden jag lade ner i början första året var bra mycket mer en heltidsanställd. Nu har jag efter år lärt mig lite vad och hur man gör.  Men allt beror mycket på vilken typ av arbete man vill göra. Vill du ha en extra inkomst som du får pensions beräkna eller vill du ha en liten inkomst extra etc.

    Ojj omigen felskrivining. 7000 till 9000 per månad efter skatt.inte 90 000
  • enmammatill
    jsanna skrev 2013-09-09 12:49:29 följande:
    Genomsnittet brukar hamna på 7000- 90000 per månad efter skatt.  Bloggen har precis startat så skulle vilja skriva lite mer i den.
    Tiden jag lade ner i början första året var bra mycket mer en heltidsanställd. Nu har jag efter år lärt mig lite vad och hur man gör.  Men allt beror mycket på vilken typ av arbete man vill göra. Vill du ha en extra inkomst som du får pensions beräkna eller vill du ha en liten inkomst extra etc.

    Okej! Så du arbetar alltså hemifrån på heltid? är det det enda jobb som du har eller har du något annat jobb också? Hur länge har du jobbat på det här sättet?
  • jsanna
    enmammatill skrev 2013-09-09 12:53:42 följande:
    Okej! Så du arbetar alltså hemifrån på heltid? är det det enda jobb som du har eller har du något annat jobb också? Hur länge har du jobbat på det här sättet?
    Jag arbetar normalt vid arbetstillfällen som marinarkeolog. Men arbetsmarknaden är inte den bästa för detta yrke.

  • Linnisch

    Jag jobbar efter hur mycket tid jag vill lägga. förra månaden la jag fyra kvällar och lite strötid. Har en dotter på 7 månader så jag kan inte påstå att jag jobbat ihjäl mig eftersom jag spenderar mina dagar med henne. :)

  • jsanna
    enmammatill skrev 2013-09-05 12:31:36 följande:
    Vad kul att du startat en blogg, kan du ge adressen så man får läsa den?

    Angående frågorna: på ett ungefär hur mycket tid lägger du ned i arbetstid när du extrajobbar och vad genererar det  för inkomst? alltså rör det sig om några hundralappar eller tusenlappar i månaden? 

     
    Adressen tror jag är ok att skriva här då det inte finns någon konstig reklam i bloggen , kollade först regler för forumet:)
     klirrikassanhemma.blogspot.com

    Men den är nystartad så visst läsare har jag men inläggen byggs på med länkar etc när jag har tid.

  • jsanna
    Linnisch skrev 2013-09-09 21:58:38 följande:
    Jag jobbar efter hur mycket tid jag vill lägga. förra månaden la jag fyra kvällar och lite strötid. Har en dotter på 7 månader så jag kan inte påstå att jag jobbat ihjäl mig eftersom jag spenderar mina dagar med henne. :)
    Hej
    Vilket företag eller site är det?
    Förlåt om jag missat detta i dina inlägg, och vad gör man
    dras det skatt eller är det en extra inkomst med betalning via paypal?

  • Linnisch
    jsanna skrev 2013-09-10 12:54:03 följande:
    Hej
    Vilket företag eller site är det?
    Förlåt om jag missat detta i dina inlägg, och vad gör man
    dras det skatt eller är det en extra inkomst med betalning via paypal?

    Forever Living Products heter företaget. Man har först en vinst på produkterna sedan får man en viss procent i lön av företaget utifrån hur mycket man har sålt. Skatten sköter företaget åt en. Eftersom jag själv använde produkterna innan jag fick frågan om jag ville bli återförsäljare känns det väldigt lätt. Jag vet att dom här produkterna gör skillnad i mitt liv - då är det inte svårt för mig att rekommendera till andra:) Sen har jag vänner som själva har startat upp eller ska starta upp och då får jag handledarersättning från företaget för det jag hjälper dom med:) Hälsobranschen växer ju jättemycket just nu så nu söker man nya återförsäljare. Vill du veta mer så får man gärna PMa mig så kan jag göra en affärspresentation för dig. :)


  • jsanna
    Linnisch skrev 2013-09-10 13:23:20 följande:
    Forever Living Products heter företaget. Man har först en vinst på produkterna sedan får man en viss procent i lön av företaget utifrån hur mycket man har sålt. Skatten sköter företaget åt en. Eftersom jag själv använde produkterna innan jag fick frågan om jag ville bli återförsäljare känns det väldigt lätt. Jag vet att dom här produkterna gör skillnad i mitt liv - då är det inte svårt för mig att rekommendera till andra:) Sen har jag vänner som själva har startat upp eller ska starta upp och då får jag handledarersättning från företaget för det jag hjälper dom med:) Hälsobranschen växer ju jättemycket just nu så nu söker man nya återförsäljare. Vill du veta mer så får man gärna PMa mig så kan jag göra en affärspresentation för dig. :)


    Ok ska kolla upp dem, men om jag förstår rätt är det provisionsbaserat?
    Om du säljer får du provision om inte noll,om du skaffar fler till att bli säljare får du handledar provision eller fast ersättning?
    Tack för all info:)

  • Linnisch
    jsanna skrev 2013-09-10 13:44:13 följande:
    Ok ska kolla upp dem, men om jag förstår rätt är det provisionsbaserat?
    Om du säljer får du provision om inte noll,om du skaffar fler till att bli säljare får du handledar provision eller fast ersättning?
    Tack för all info:)

    ja, det är provisionsbaserat, jag får ersättning från företaget utifrån hur det går för mitt team. Men det viktiga för mig är att det kommer från företaget och inte procentuellt direkt från mina rekryteringar. :)
  • annajansson
    Mitt absolut bästa tips är denna sida:

    se.stromandbir.com/internetlivsstil-annajanss.../

    För dig som vill arbeta hemifrån eller egentligen varifrån du vill och skapa en stabil, hållbar inkomst via internet.

    Du får en GRYM utbildning med steg för steg hur du ska gå tillväga, samtidigt som du börjar tjäna pengar. 
    Hur mycket du tjänar är helt upp till dig, det finns inga gränser. Glad

    Lycka till Glad
  • LindaMO

    Själv så jobbar jag extra hemifrån dom timmar jag känner att jag hinner och har lust
    och det passar mig perfekt då arbetstiderna på mitt ordinarie jobb inte är fasta

    Vet att dom söker fler så lägger med en länk.. www.snacksugen.se/jobb/

  • jag är den jag är
    LindaMO skrev 2014-02-25 09:57:23 följande:
    Själv så jobbar jag extra hemifrån dom timmar jag känner att jag hinner och har lust
    och det passar mig perfekt då arbetstiderna på mitt ordinarie jobb inte är fasta

    Vet att dom söker fler så lägger med en länk.. www.snacksugen.se/jobb/

    Förstår jag det rätt om jag gissar att det handlar om telefonsex?

    För då är det inget för mig.
Svar på tråden Att arbeta hemifrån- ge dina bästa tips!!