• Sm

Trött på att vara gravid, v39( gnäll )

Ja vad ska man säga! Jag är gravid i v.39 och vill verkligen att bebisen kommer ut nu! Jag vill bara skriva av mig och gnälla här, eftersom folk runt omkring mig verkar inte förstå något!! De ringer varje dag och frågar mig om bebisen tittat ut, som om jag inte skulle säga? Plus jag har BF om 10 dagar liksom!!! Alla har åsikter , den ena säger men promenera , ja om det vore så enkelt som det låter. När folk ser mig, så säger de nej du kommer säkert gå över tiden. För att inte nämna hur de diskuterar min vikt och mag form också. Jag är riktigt trött på vad alla tycker och säger, vrf ska folk lägga sig i? Det som är värre är min svärmor som tror att mitt barn kommer vara hennes, hon säger att bebisen ska kalla henne för mamma , hon vill inte känna sig gammal. Hon säger till hennes son ( min man ) att jag kommer inte låta henne se hennes barnbarn och att jag kommer bara låta min mamma och familj träffa honom. Och ja min man blir självklart ledsen när han hör sånt, vilket inte stämmer ens. Ja mina svägerskor e avundsjuka på mig då jag är gravid , de har inte pratat med mig sedan de fick reda på att jag va gravid. När vi blir bjudna till de så gnäller de framför mig om att de inte hinner göra ngt, de kommer inte hinna till träningen, de kommer inte hinna gå ut mer idag pga OSS. Självklart leker de änglar framför deras bror och han brukar säga att jag överdriver. Det finns säkert mer saker och gnälla om, som jag inte kan sova på kvällen, knappt kan äta och blir mätt, att det är sjukt varmt... Mm. Jag är glad över att jag e gravid och ska få vårt mirakel. Men jag är bara trött på detta.... Och vill ha bebisen i famnen nu, inte i magen

• Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )
  • Evyeden

Suck var på sjukhuset i dag, livmoderetapp inte mogen alls, blir hur som haver igångsatt på torsdag om det inte hände något innan dess , känns lite bättre att se ljuset i tunneln :)

• Milo Gbg

Har bf den 15e så inte länge kvar nu. Inte fixerad igår när jag va på mvc. Inga direkt känningar alls än. Gått upp 33 kg. Är bara konstant trött, hungrig och kissenödig. Så bara vilar, äter och springer på toa. Känner mej allmänt nere och uttråkad. Vill verkligen inte vara gravid längre just nu.

• Nénharma
    Milo Gbg skrev 2013-09-11 00:57:20 följande:
    Har bf den 15e så inte länge kvar nu. Inte fixerad igår när jag va på mvc. Inga direkt känningar alls än. Gått upp 33 kg. Är bara konstant trött, hungrig och kissenödig. Så bara vilar, äter och springer på toa. Känner mej allmänt nere och uttråkad. Vill verkligen inte vara gravid längre just nu.
    har också bf den 15e! Och går också runt och väntar... bah.
    Evyeden skrev 2013-09-10 21:27:33 följande:
    Suck var på sjukhuset i dag, livmoderetapp inte mogen alls, blir hur som haver igångsatt på torsdag om det inte hände något innan dess , känns lite bättre att se ljuset i tunneln :)
    Håller tummarna för att det sätter igång snart! 

• Phillippa

Jag springer och kissar ca en gång/h på natten, utan överdrift! Är det fler som har det så? Förra gången var jag på toa kanske två gånger/ natt. Det blir ju i gen kvalitetssömn direkt :(. Jag har bf om nio dagar...

• Nénharma
    Phillippa skrev 2013-09-11 11:25:49 följande:
    Jag springer och kissar ca en gång/h på natten, utan överdrift! Är det fler som har det så? Förra gången var jag på toa kanske två gånger/ natt. Det blir ju i gen kvalitetssömn direkt :(. Jag har bf om nio dagar...
    Ibland så... nu är det mest att bebis är fixerad och antagligen trycker på lite extra så det känns som jag ska kissa på mig dygnet runt :-P 
  • Milo Gbg

Iaf varannan timme. Och sen en gång på natten som jag vaknar och är jättehungrig.

Somnar om ganska lätt efter toabesöken men den gången varje natt jag är uppe och äter tar d ju ett tag innan jag somnar igen.

Dessutom vaknar jag ganska tidigt på morgonen och kan inte somna om då heller. Så brukar sova nån timme på förmiddagen och nån timme på eftermiddagen för att överhuvudtaget orka fungera.

Min man måste tycka att jag typ är världens tråkigaste just nu. Haha och lataste, orkar inte direkt hjälpa till så mycket här hemma alls just nu.
  • Milo Gbg

Iaf varannan timme. Och sen en gång på natten som jag vaknar och är jättehungrig.

Somnar om ganska lätt efter toabesöken men den gången varje natt jag är uppe och äter tar d ju ett tag innan jag somnar igen.

Dessutom vaknar jag ganska tidigt på morgonen och kan inte somna om då heller. Så brukar sova nån timme på förmiddagen och nån timme på eftermiddagen för att överhuvudtaget orka fungera.

Min man måste tycka att jag typ är världens tråkigaste just nu. Haha och lataste, orkar inte direkt hjälpa till så mycket här hemma alls just nu.
  • Milo Gbg

• Milo Gbg

• Milo Gbg

Oj va många gånger det blev skickat. Va ju inte alls meningen. Min mobil som gav upp och börja leva sitt eget liv förut.

• Milo Gbg

Oj va många gånger det blev skickat. Va ju inte alls meningen. Min mobil som gav upp och börja leva sitt eget liv förut.

• Nénharma

Åh vad alla omrking mig föder barn just nu. Vill oooockså!!!!!! Och idag har jag inte ens haft lite mensvärk, eller sammandragningar. Har varit helt "symptomfri". Blir galen på detta. GALEN! -_-

• MarieAlexandra

Milo: lycka till imorn ( om det var nu på torsdag du sätts igång ! Har också gått upp över 30kg så jag är tung , flåsig och less!

• Milo Gbg
    MarieAlexandra skrev 2013-09-12 01:32:05 följande:
    Milo: lycka till imorn ( om det var nu på torsdag du sätts igång ! Har också gått upp över 30kg så jag är tung , flåsig och less!

Va inte jag som skulle sättas igång. Det va nån annan. Däremot ska jag förbi mvc idag för att vänta upp lite saker. Och hon sa hon skulle prata med någon innan dess om när det ev skulle vara lämpligt att diskutera igångsättning eftersom jag gått så pass över med dom andra 2 och dom varit så pass stora. Har ju bf på söndag så man får väl se va som händer.

Haha min äldsta pojk har gissat på att han kommer imon, men det är ju fredagen den 13e , är inte så skrockfull men känns ändå som att en förlossning då inte är något jag vill.
  • Nénharma
    Milo Gbg skrev 2013-09-12 08:14:23 följande:

Va inte jag som skulle sättas igång. Det va nån annan. Däremot ska jag förbi mvc idag för att vänta upp lite saker. Och hon sa hon skulle prata med någon innan dess om när det ev skulle vara lämpligt att diskutera igångsättning eftersom jag gått så pass över med dom andra 2 och dom varit så pass stora. Har ju bf på söndag så man får väl se va som händer.
    Haha min äldsta pojk har gissat på att han kommer imon, men det är ju fredagen den 13e , är inte så skrockfull men känns ändå som att en förlossning då inte är något jag vill.
    haha ja folk omkring mig har också gissat på imorgon.... 
  • Jenzann

Här har ni en till som är enormt trött på att vara gravid! Väntar min andra flicka som är beräknad den 26 sep.
    Haft förvärkar sen v 26 och nu när slemmisen har släppt så är dem jobbigare och kommer riktigt ofta, spelar ingen roll om jag ligger, sitter eller rör på mig, dem kommer hela tiden!
    Hoppas verkligen att det sätter igång snart, helst NU!!

• Milo Gbg

Har fortfarande inte fått än. Bf + 6 idag. Har fått tid för igångsättning på tisdag. Har inte sovit en blund inatt så ska sova en stund nu. Så man inte är helt död OM det skulle bli dax...

• Milo Gbg

Fortfarande inte hänt nått alls. Bf + 8 idag. Men imon på morgonen blir det förlossningen för igångsättning. Så idag ska jag försöka att inte klaga alls. För blir ju sista dygnet som gravid nu.

• Phillippa

Jag är på bf+3 idag :(. Imorgon ska jag till bm och jag tänkte också ta upp igångsättning. Jag orkar inte med det här längre :(.

Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )