Kan man tvätta Teutonias sufflet i maskin? Snabbt svar!
Har köpt en beg Teutonias mistral vagn som behöver tvättas kan man tvätta suffletten i maskin?
Har köpt en beg Teutonias mistral vagn som behöver tvättas kan man tvätta suffletten i maskin?
Jag hade tänkt tvätta suffletten på vår mistral i maskin. Dock lyckades jag inte få av fästena så att jag kunde dra ur bågarna, så det blev handtvätt efter blötläggning ändå. övriga delar i samma textil körde jag o maskin och jag har för mig att det var 40 grader enligt tvättlapp. Annars kör jag ändå allt som kräver handtvätt i maskin på 30 grader på ylle-programmet. Har aldrig lyckats förstöra ngt så :)
Japp, skruva bara ut skruvarna på sidorna med en 5-krona och plocka ur bågarna
Japp, tvättade all textil på vår ljusgrå teutonia cosmo, gick hur bra som helst! Först körde jag fintvätt men tyckte inte det blev tillräckligt rent så då körde jag på det "vanliga" programmet och 40 grader, som nytt!
Tvättade du även suffleten?
Kan man ta bort båda skenorna som går i suffleten?
Ja, jag "öppnade" på ena sidan med hjälp av en 5:a i spåret, sen drog jag bara ut suffletten.
Japp, torka den inte på för varmt i torkskåp bara, det gjorde jag och plasten i sufletten låg emot en stålskena, så det blev varmt och sprack lite sen när jag plockade ut den :S.