• lobot

Bli sjukskriven i v 36? kassörska

Hej. Jag är kassörska o fick ingen hp. Jag gick igår in i v 36 och nu under helgen har jag haft kraftig mensvärk som blivit bättre efter en alvedon. Dock försvinner de inte helt men jag kan hantera den. Värken strålar ut i korsryggen. Första gången under denna graviditet som jag har besvär. Allt har gått som på räls till nu. Men jag har även blivit jätte stor sista veckan. Tror ni jag kan bli sjukskriven eller kommer de begära att man tar ut sina mamma dagar istället? Vill ju egentligen spara på mina dagar tills bebis är ute men jag fixar nog inte jobba länge till. Ont i ryggen har jag också. Ska ta ringa mvc imorgon höra med någon. Min bm är tyvärr på semester.

• Svar på tråden Bli sjukskriven i v 36? kassörska
  • atsw

Hur länge har du sagt till din chef att du ska jobba? Sjukanmäl dig? Vet inte hur länge de kan göra det utan att din chef vill ha läkarintyg..

Vet inte om man kan bli sjukskriven pga förvärkar..tror inte det. Men som sagt så vet jag inte. Borde väl ändå vara dags för dig att sluta jobba snart!?

• lobot

Då jag inte vill använda mina mamma dagar innan bebis är ute har jag sagt att jag jobbar tills de är dax. Förra gången jobba jag tiden ut men denna gång är jag mycket större ;)

• atsw
    lobot skrev 2013-08-26 09:47:58 följande:
    Då jag inte vill använda mina mamma dagar innan bebis är ute har jag sagt att jag jobbar tills de är dax. Förra gången jobba jag tiden ut men denna gång är jag mycket större ;)

Ok, ja att du är stor är ju ingen anledning iaf, hehe.

Jag är också kassörska. Bf 19/9 och sagt att jag jobbar till 31/8 bara för att sätta ett datum så de får in ersättare för mig. Hade klarat längre men skönt att va ledig lite.

Inte för att låta elak men har du sagt att du jobbar tiden ut får du skylla dig själv :(

Att det gick bra förra gången säger ju inget om den här gången.
  • MonkeyLover

Jag är sjukskriven nu under graviditeten. Men läkaren har bara sjukskrivit mig till vecka 36+0, med anledningen att jag sedan kan plocka ut fp på se ofödda barnen.

Men det är olika beroende på vart man bor. I vissa landsting sjukskriver de gravida fram till bf, så länge orsaken inte är hotande förtidsbörd.

Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Mette81

Du har ju alltid de 14 dagarna men kan vara sjukskriven utan läkarintyg (med karensdag). Jag sjukskrev mig på 50% sista 1 1/2 månaden innan bf. Sista 14 dagarna måste man ta av föräldradagarna, men min tös tog och kom ut istället ;) 11 dagar tidig.

Svar på tråden Bli sjukskriven i v 36? kassörska