Bakbenen släpar efter typ.
Vår perser som är 12 år har 2 gånger liksom tappat ena benet. Håller i ca 1 minut o han fortsätter gå fast ena benet släpar. Kan det vara som för vuxna att benet kan somna ? Han har inte ont o är frisk som en nötkärna !!
Vår perser som är 12 år har 2 gånger liksom tappat ena benet. Håller i ca 1 minut o han fortsätter gå fast ena benet släpar. Kan det vara som för vuxna att benet kan somna ? Han har inte ont o är frisk som en nötkärna !!
Det där skulle jag kolla upp hos Veterinären!
Hur vet ni att katten är frisk som en nötkärna? Varit hos Vet som konstaterat det?
Be om utlåtande hos annan Vet isf. För det låter inte friskt att katten släpar sitt ben!
Ok, de kan sträcka ut ordentligt, men släpa efter sig nej.
12 år.. Krämpor börjar komma. Kanske stel/ont? Atros?
Katter har hög smärttröskel..
Vi har varit hos vet men de kände igenom leder osv utan att hitta något. Lyssnade på hjärta lunga. Tänkte mest om någon mer varit med om samma ? Jo vi vet att han är gammal.
Har så på en hund... tappar bakändan titt som tätt. Varit så i ca 1 år nu.
Han har även blivit röntgad.. finns inga fel på honom om man säger så. Han får leva så länge som han har livsglädjen kvar om inte annat kommer upp som försämras hans liv.
Ok låter likt vår katt.
Min kompis katt hade det så, började med ett ben sen båda och en morgon kunde den inte röra bakbenen alls och hade ingen kontroll över blåsan eller tarmarna.
Hon fick avliva
Veterinären visste inte vad det var för fel, dom kunde inte hitta nåt. Den blev bara förlamad helt enkelt.
Det var en siames, och jag tror han var 10 år. (Utekatt, om det nu spelar roll.)
Vet inte om hon kunde ha gjort nåt mer än det hon gjorde, tog honom till veterinären ofta, träffade en annan också.
Nu behöver det ju inte alls vara samma sak som din katt lider av! Men det kan ju vara bra att be veterinären att kolla upp ryggraden. Kan ju vara artros eller nåt eller en skada på ryggen som katten dragit på sig...
Hoppas att nissen mår bra och att det löser sig själv.
Hej!
Jag förstår att du är orolig. Jag tycker att du ska uppsöka veterinär med din katt idag, om han inte verkar helt bra igen. Han verkar ha ont eftersom han skriker till ibland. Orsaker till att katter inte kan använda bakbenen kan t ex vara diskbråck, blodpropp i stora kroppspulsådern mm. Om katten har fått en blodpropp känns bakbenen ofta kallare än frambenen, en sådan blodpropp beror ofta på hjärtproblem hos katt. Det gör ont när det inte kommer tillräckligt med syresatt blod till bakbenen, och det kan ofta vara svårt att lösa proppen, man kan prova med lite propplösande medicin i ett par dagar.
Din katt behöver bli undersökt, och man behöver sannolikt också ta blodprov, och sedan få behandling för sitt problem.
Jag hoppas att din katt blir bättre!
Hittade detta på nätet, kan du ju fråga om