• Anonym (Jaha)

Råka bli gravid på semestern...Utomlands

Hej, hur går det till om man råka bli gravid på semestern, typ i Thailand?

Alltså med nån som man kanske bara vet förnamnet på.

Jag menar, vad händer i Sverige sen om man inte tar reda på pappan och

om man tar reda på pappan, kan nå tvinga barnet att flytta från Sverige då?

• Svar på tråden Råka bli gravid på semestern...Utomlands
  • Juniana
    Anonym (Fy!) skrev 2013-08-28 14:36:57 följande:

Eller så får man HIV eller nåt annat "trevligt" på köpet...

Ja, jag tänkte det också. HIV är ju mycket vanligare i dessa länder, och att då ha oskyddat sex med infödingar känns... "sådär". Död
  • Anonym (fff)
    Denicee skrev 2013-08-28 17:49:27 följande:
    Jaha:p se där, man lät sig något nyss varje dag. Men eftersom hon kan skriva pappa okänd för hon kan inte ens hand namn så kan hon få det. Ingen behöver veta att han kommer från thailand:på

tror iofs det konmmer synas på ungen :p
  • Anonym (Fy!)
    Juniana skrev 2013-08-28 18:01:14 följande:
    Ja, jag tänkte det också. HIV är ju mycket vanligare i dessa länder, och att då ha oskyddat sex med infödingar känns... "sådär".

Dock oskyddat sex med olika krogragg är alltid dumt , oavsett land/ursprung på partner. Man får väl knulla runt med kondom och inseminera sig i Köpenhamn . Då får man knulla samt skaffa barn utan STD's. ;)
  • Denicee

Jag menar ju att de inte behöber veta att han bor där.. Det finns fan thailändare i sverige med:)

Anonym (fff) skrev 2013-08-29 15:02:45 följande:
    tror iofs det konmmer synas på ungen :p

• Juniana
    Anonym (Fy!) skrev 2013-08-29 21:02:54 följande:

Dock oskyddat sex med olika krogragg är alltid dumt , oavsett land/ursprung på partner. Man får väl knulla runt med kondom och inseminera sig i Köpenhamn . Då får man knulla samt skaffa barn utan STD's. ;)

Vad sägs om: skaffa stadig partner, använda kondom i tre månader, testa sig - och SEDAN, efter ytterligare ett år eller två, skaffa barn..?
  • Anonym (Fy!)
    Juniana skrev 2013-09-02 17:24:26 följande:
    Vad sägs om: skaffa stadig partner, använda kondom i tre månader, testa sig - och SEDAN, efter ytterligare ett år eller två, skaffa barn..?

Jag skulle absolut göra så. Jag svarade på en tidigare inlägg som handlade om kvinnor som vill bli ensamstående mammor.
  • Anonym (cill)
    Juniana skrev 2013-09-02 17:24:26 följande:

När tre månader gått kan ha ju nyss ha varit otrogen och därmed är ett negativt resultat på hiv-test ingen garanti. Man kan helt enkelt aldrig var 100 procent säker.

• Juniana
    Anonym (cill) skrev 2013-09-03 11:51:43 följande:
    När tre månader gått kan ha ju nyss ha varit otrogen och därmed är ett negativt resultat på hiv-test ingen garanti. Man kan helt enkelt aldrig var 100 procent säker.

Det är klart, men så kan man ju inte tänka heller.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (frivillig olycka) skrev 2013-08-26 21:53:17 följande:
    TS det är ingen bra ide. Åk hellre till Köpenhamn och gör en insemination. Annars får du ett helvete med socialens familjerätt. Även om du säger att du inte vet ett dugg, som du ju egentligen gör, så kommer du bli kallade på massor av utredningsmöten för att ändå försöka få dig att minnas mer. Du kan tvingas åka dit och leta efter honom, annonsera efter honom i lokala tidningar i Thailand, söka på FB efter honom osv. Det är varken ansvarsfullt eller praktiskt att göra som du tänkt. Det gjorde jag och det var inte så smart. Fast ungen är helt fantastisk!

Det där låter så sjukt, TVINGAS man verkligen till det?
    Vad händer om man bara säger "nej tyvärr jag vill inte"

?  
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (fff) skrev 2013-08-27 11:06:23 följande:

Ajuste varannan vecka thailand

nejmen alltså när fadern finns utanför europa så mister man sin rätt till underhållsstöd och lite annat, å andra sidan så får dne andra föräldern inte vårdnad heller. Har en vän som råkade bli gravid med en kines.  

Tack, enda svaret på frågan i Ts hittills tror jag :)
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-09-12 16:37:52 följande:

Det där låter så sjukt, TVINGAS man verkligen till det?
    Vad händer om man bara säger "nej tyvärr jag vill inte"

?  

Det handlar ju inte om dig, utan om barnet.... ALLA har rätt att veta sitt ursprung.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-09-12 16:42:24 följande:

Tack, enda svaret på frågan i Ts hittills tror jag :)

Nej du har fått det svaret från början. Du blir ensam med barnet, även ekonomiskt.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (moral) skrev 2013-08-27 20:25:48 följande:
    Slampigt och slarvigt!

hejsan 1700-talet.
  • Anonym (Jaha)

Förtydligande; Jag är inte dum i skallen på något enda sätt, varken moraaaaliskt eller intelligensmässigt eller känslomässigt, och undrade enbart det som stod i ts. Reglerna verkar faktiskt inte glasklara för någon jag någonsin träffat i sådana här frågor... såvida man inte har sån utbildning.

Svar på tråden Råka bli gravid på semestern...Utomlands