• Anonym (Undar)

Rätt eller ej med ett till syskon?

Hej!
    Jag och min man har 4 barn tillsammans. Ett av barnen är min mans barn från ett tidigare förhållande.

Jag och min man är så himla sugna på att skaffa ett till barn. Men ibland undrar jag om det egentligen kan vara rättvist mot bonus? Min mans barn är ändå här så lite...är det då fel av oss att skaffa ett till? Jag menar...ett barn tar ju mycket tid och kräver en del arbete, vilket leder till att bonus kanske sätts åt sidan?

• Svar på tråden Rätt eller ej med ett till syskon?
  • Anonym (2)

Alla barnen får väl mindre tid och uppmärksamhet om de får ett nytt syskon..? Tycker ni att det känns ok så kör på.

• EJai

Kan inte bonus hjälpa till med det nya barnet? Är ju trotts allt ett syskon vilket kan för vissa barn vara lycka andra mindre. Svårt att veta hur detta bonus barn känner för syskon. Hur är relationen och känslorna för dem syskon som finns redan idag? Är ni duktiga på att få bonus att känna sig som lika mkt en i familjen eller blir dessa dagarn väldigt markerade att hon är där? Har hpn nån egwn tid med sin pappa ibland å kanske får komma iväg bara dem två?

• Ess

Varför fokuserar du bara på ett utav barnen?
    Alla fyra får mindre tid om ni skaffar ett barn till. Sen är det upp till er om ni känner att ni har tid nog till att hjälpa alla med läxor osv, även om ni skaffar en till. 

Svar på tråden Rätt eller ej med ett till syskon?