När barn sätter i halsen
Jag skulle behöva få svar på en sak gällande när barn sätter ex. mat i halsen.
Hur reagerar era barn när de sätter i halsen?
Vår dotter på drygt 2 år har nu sista tiden satt i halsen två gånger och hon reagerar inte alls!!! Första gången var det en godis och helt plötsligt sitter hon bara stilla och tittar (inte ens med panik i blicken) ingen hostning heller. Nu igår vid middagen sätter hon en bit av en köttbulle i halsen, samma sak där. Efter en stund börjar hon hänga med huvudet (dock har hon fortfarande fin färg i ansiktet). Så jag undrar om hon har satt i halsen eller inte... ingen reaktion och sen till slut hämtar jag henne och börjar dunka henne i ryggen. Ingenting händer så sambon dunkar han också (mycket hårdare) och till slut hjälper det och hon säger att det gjorde ont. Vi pratar efteråt och jag spelar dum och frågar vad det var hon hade satt i halsen? makaron eller köttbulle å då svarar hon köttbulle. så hon förstår ju...
Varför fattar hon inte allvaret i vad som händer? varför hostar hon inte eller ens blir ledsen efteråt?
Försökte googla lite men givetvis utan resultat. Undrar om man borde säga till på dagis att hon inte reagerar så de har lite koll. Eller reagerar ingen mer än så här?