Vi som fått våra små från tråden "Vi som väntar syskon aug 2013"
Här kommer nu den nya tråden för oss som hängt i "Vi som väntar syskon i augusti 2013".
Här kommer nu den nya tråden för oss som hängt i "Vi som väntar syskon i augusti 2013".
Hej alla!! Har varit extremt lat och bara läst utan att skriva något själv. Här är det bra, lillasyster är 6 månader idag. Hon har fått två tänder och rullar från rygg till mage och tillbaka så fort hon ligger på golvet. Äter en portion gröt om dagen, plus smakisar nån gång ibland. Annars är det ersättning resterande mål och ammning natt/tidig morgon. Testade en flaska välling igår, havre/majs välling men den klöktes hon av stackaren. Får testa om några veckor igen.
Hur sover era små? Har svårt att hitta en rutin på kvällarna. Ibland somnar hon 19, ibland 22 för natten. Tips? Tyckte det skulle vara bra med välling på kvällen så hon kopplar ihop det med kväll.
När har ni planerat gå tillbaka till jobbet? Jag är föräldraledig till september än så länge, har dock hittat ett annat jobb jag skulle vilja söka. En ansökan skadar ju aldrig ;) Trevlig helg!!!
Tips till dig Blåbär123: testa med en portion gröt till kvällen också. Ha alltid samma rutiner, t.ex bad-pyamas-gröt-mörkt rum-lite amning-godnatt. Så gör vi med vår Klara, funkar skitbra!:)
Får testa det Irmelina!! :) Hur är det med er andra????
Det är bra förutom envisa infektione, såå trött på snor och hosta. Annars gjorde Greta sitt första bus idag då hon ålade/kröp/drog sig över köksgolvet och satte handen i kattmatstallriken ;)
Var på BVC idag. Moas 6 månaders besök, 67 cm lång och väger 6,7 kg, en liten plutt. Max var lika lång och vägde 7 kg vid 3 månader. Roligt att kunna använda alla babykläder lite längre.
Hur var det har någon av er testat BLW? Jag är fortfarande inne på det men känner mig plötsligt lite mesig, rädd att hon ska sätta i halsen. Har testat med bananbitar och det går sådär. Hon får även lite gröt.
Moa somnar oftast vid 20-tiden. Hon ammas nästan bara. Jag vill inte börja med välling än, då jag är rädd att det ska slå ut amningen. Brukar det vara ett problem? Annars tycker jag att välling är väldigt smidigt.
Jag tänkte vara ledig till augusti. Sedan planerar jag att jobba 60 %. Känns väldigt lagom.:)
Där var amningen över även nattetid! Klara var inte intresserad när det inte kom så mkt hon ville. Testade med lite ersättning en natt, och det gick utmärkt! Inga problem..men då hade det ju också tagit slut i boobisarna..
Blandade känslor...som förra gången. Liten bebis börjar bli stor..behöver inte bara mig...smidigt blir lite krångligare och kräver mer hjärtverksamhet av mig (komma ihåg att ta med gröt, mat, vatten, frukt osv)
Jag har inte skrivit här på flera månader. Men en liten rapport från en liten Felicia, som blir 7 mån nästa vecka.
- Sitter stadigt och lärde sig krypa redan innan hon var 6mån. Kan numera oxå resa sig upp mot möbler.
- Äter inte så mkt. Gillar inte så mkt. Lite gröt o nån sked mat om dagen, annars bara amning. Delade känslor. Vill amma, men vore skönt att kunna lämna henne med pappa o veta att hon äter lunch utan mig....
- Två tänder, mitt fram i nederkäken.
Livsfarlig, jättebusig, jätteglad, samsover med oss, sover inte så jättebra, morgonpigg och väcker mig efter 5 varje morgon, och håller mig i full fart dygnet runt. :)
Här var det tyst... Hoppas alla mammor och små mår bra! Själv njuter jag lite av stressen av att vara tvåbarns-mamma. Kärleken mellan systrarna får mig att bli varm i hela kroppen, kramp i le-musklerna varje dag!â¤ï¸ I september börjar jag jobba, så sommaren ska avnjutas till max!
Livet e gott!â¤ï¸â¤ï¸
Visst är det fantastiskt att se syskonkärleken! Själv började jag jobba igår så nu får maken njuta hemma! Ingrid växer så det knakar och skrattar så ljuvligt att hjärtat smälter. Dock har hon feber idag, hoppas det är en tand på väg och ingen "riktig" sjukdom.
Ja här är det verkligen tyst nu... Hoppas att någon kikar in och ser mitt inlägg.
Moa är nu 7 1/2 månad och en glad och pigg bebis. Hon har krupit bakåt i flera veckor nu. Hon börjar komma på att om hon vänder sig om och backar kommer hon dit hon vill, fast hon blir ganska arg iaf.
Moa har nu ätit lite mer mat i ca två veckor och bajset har blivit fastare men inte jätte hårt. Problemet är att hon bajsar hela tiden, klockan är två och jag har redan bytt 6 bajsblöjor idag! Är det någon som har haft samma problem? Eller har någon idee om vad man ska göra?
Jag tänkte ge henne lite katrinplommon iaf.
Plutten2: katrinplommon minskar väl inte mängden bajs utan gör den lösare. Tror inte man kan minska på mängden. Tror inte det är så bra heller. Din bebis bajsar så ofta den behöver. Vissa bajsar hela tiden, andra aldrig. Jag tror att det där kommer att reglera sig själv med tiden. Bara att stå ut tyvärr :)
Hej på er!
Min ursäkt till att inte ha tittat in här på evigheter är att jag blev utloggad från appen och inte kom ihåg lösenordet. Nu har jag äntligen datorn framme och kunde komma in. Greta blir 9 månader om en vecka och är min sol i livet. Antingen glad eller arg och väldigt, väldigt rörlig - hittade henne halvvägs uppför vår innerutschkana för ett par dagar sen, går inte att vända ryggen till just nu. Storebror har nyss fyllt två och de har allt större utbyte av varandra, sa till min man förra veckan att jag nu börjar känna att det varit värt den tuffa starten, att jag inte ångrar att vi fick dem så tätt. Men det har varit en lång uppförsbacke för mig, och för oss så är det.
Hon sov faktiskt sin första natt utan att amma just inatt, har varit så himla förkyld så länge att hon nästan varit tvungen att amma bara för att få hjälp att svälja ner koksaltet jag sprayat henne flera gånger varje natt med. Men nu fuskar vi med mindre dos av näsdropparna från 2 år och då sover hon äntligen. Glad är mamman.
Så nu ammar hon på morgonen, äter sen hel portion gröt på f.m, en burk eller motsvarande till lunch, smörgåsbitar och lite rysk yoghurt med fruktpure till mellis, en burk eller motsvarande till middag och sen ammas inför läggning. Däremellan tar hon sig en slurk när hon behöver - tycker att övergången till mat gick både fort och smidigt men hon föredrar helt klart burkmat och det hade jag inte räknat med, när vi nu alltid lagar mat två gånger om dagen så hade hon gärna fått äta det men fröken bestämd säger att "Hipp" eller "Semper" är hennes melodi. Någon annan som har det så?
Hoppas ni alla har det bra. Skriv gärna så vi vet vad som händer i livet :)