Tips på flicknamn
2 eller 3 staviga flicknamn önskar jag hjälp med. Vad tycker ni om Aina, Alina, Alma,Heidi, Hilma Eira, Elina, Elise, Ilse, Irma och Selma? Jag har en favorit av dem, få se vad ni svarar... Tack på förhand!
2 eller 3 staviga flicknamn önskar jag hjälp med. Vad tycker ni om Aina, Alina, Alma,Heidi, Hilma Eira, Elina, Elise, Ilse, Irma och Selma? Jag har en favorit av dem, få se vad ni svarar... Tack på förhand!
Inte så förtjust i något av namnen . Eftersom vi bestämt att vi inte ska ha fler barn så delar jag med mig av vårt favoritnamn. Ingrid Lycka till med bebisen!
Tack JGBM! Men det är namnvalet som är det jobbiga! Med bebisen går det rätt bra....
Av de namnen skulle jag lätt välja Elina. Det är jättefint, tycker jag.
Selma är också fint, egentligen, men jag känner tyvärr för många katter med det namnet...
Alma, Hilma och Elise är också helt okej.
Aina, Heidi, Eira, Ilse och Irma gillar jag inte alls, men vet egentligen inte varför.
Aina - Den finska delen av mig gillar det skarpt,men egentligen tycker jag att det är rätt fult. Vet inte riktigt varför,det är ett bra namn egentligen. Hon lär vara ensam om namnet i ganska många år till.
Alina - Gillar inte alls. Låter som en avhuggen eller en pimpad variant av andra namn.
ALma - Gillar skarpt. Redigt namn som funkar internationellt, i Sverige och i hela livet.
Heidi - Tänker att det kan uttalas väldigt olika. Får bara upp bilden av en kulstöterska från alperna.
Eira - Gillar skarpt! Det är fräsigt,har attityd,men är samtidigt vackert. Älskar nordiska namn.
Elina - Tråkigt och grått och så kände jag en dum bimbo som hette så. Just -lina namn har jag svårt för.
Ilse - Coolt och eget. Också ett namn hon kommer vara ensam om ett bra tag. Kanske lite väl sött för mig dock.
Irma - Gillar om jag uttalar det på "rikssvenska" och det gör jag inte. Hemskt på min dialekt.
Selma - Hör bara semla.
Röstar för Alma och Eira.
Aina - helt okej, lite hårt, passar mer på vuxen än barn
Alina - Jättefint, mjukt och tufft på samma gång!
Alma - mjodå! :)
Heidi - Tänker på Heidi Klum ^^ men namnet är fint och funkar både på barn och vuxna :)
Eira - väldigt vackert! Betydelsen (snö) gör det nästan ännu finare - renhet och klarhet som snö är för mig!
Elina - Njaa.. Alina är finare
Ilse - sött och tufft på samma gång!
Irma - Mjukt fint och ett jättebra namn!
Selma - samma som fluu - semla. Bortsett från det är det fint!
Mina favoriter var ändå Alina, Eira och Irma!
Andra förslag:
Aliya
Livia
Saga
Enya
Meja
Iris
Selena
Selina
Naima
Nolia
Nelia
Milèa
Minèa
Minna
Aria
Alba
Alvina
Liana
?
Ogillar samtliga namn. Ines kanske?
Missade visst Elise och Hilma.
Elise - Väldigt fint,nästan för vacker för min smak. Sprött och sött. Kan bli Lisa av det.
Hilma - stor favvo hos mig. Det är vackert,starkt och lite coolt.
Andra förslag
Alde
Asta
Ada
Edda
Edith
Elvina
Edla
Greta
Hilja
Iris
Karla
Majken
Märta
Naimi
Pinja
Tora
Vanja
Elise, Ilse är vackra. Ytterligare förslag är Hilda.