• Sugarpiehoneybunch

Kan katter känna av att man är gravid?

Våran 4 åriga katt blir alltmer lustig och " mammig " mot mig ju längre graviditeten går. 
    Från början vägrade hon ligga på min mage som hon alltid har gjort.
    Nu har hon börjat kurra och småprata med mig hela tiden, följer efter mig var jag än går och tittar mig rakt in i ögonen med ett svagt " Mjaaaaau " flera gånger i timman.
    Går jag utanför dörren blir hon orolig och väntar vid dörren.
    Är det så att dom kan känna av att jag är gravid och är orolig eller vill vara extra kärleksfull mot mig?
    Hon har aldrig betett sig såhär förut.. 

• Svar på tråden Kan katter känna av att man är gravid?
  • Whitetrash86

Ohhh ja!

Min hona ÄLSKADE mig under båda mina graviditeter, innan var hon ingen höjdare av kel. Hanen hatade mig, innan spendera han allt tid som gick i mitt knä... 

• Sugarpiehoneybunch
    Whitetrash86 skrev 2013-08-27 18:10:52 följande:
    Ohhh ja!

Min hona ÄLSKADE mig under båda mina graviditeter, innan var hon ingen höjdare av kel. Hanen hatade mig, innan spendera han allt tid som gick i mitt knä... 
    Haha jasså, så det är så alltså? 
    " Pratade " han oxå med dig?
    Blir så förvånad för hon brukar bara jama när hon ska få mat eller så, men nu är det hela tiden när jag tittar på henne, jag känner mig väldigt älskad!! Cool 
  • Whitetrash86
    Sugarpiehoneybunch skrev 2013-08-27 18:18:01 följande:
    Haha jasså, så det är så alltså? 
    " Pratade " han oxå med dig?
    Blir så förvånad för hon brukar bara jama när hon ska få mat eller så, men nu är det hela tiden när jag tittar på henne, jag känner mig väldigt älskad!! Cool 
    Honan pratade lite grann.. innan och nu säger hon inget alls.
    Hanen som ALLTID pratar, sa inget alls när jag kom... stackaren.. Flört
  • jjuliss

Ja inte vet jag, men våra "absolut-inte-famnkatter" sov på min mage i 8 månader ! :) och den ena blev tokig i mina behån och sprang omkring med dem och gned sig och ålade sig i dem :p

• babyfreeze

Absolut! Det har barnmorskorna sagt också. Min äldsta hane "vaktar" mig hela nätterna och ligger tätt mot magen och spinner så fort han får. Jag hoppas att bebisen hör det i magen (vilket den borde) och att den kommer ihåg det som ett lugnande och mysigt ljud sedan också. Hjärta

• BlommanFörDagen

Ja, dom märker det.

MIn förra honkatt började lägga sig på min mage tidigt i graviditeten (innan jag ens visste jag var gravid), och det gjorde hon aldrig annars.

Hon kunde ligga där och bara titta mig i ögonen precis som om hon ville säga mig något.
    Nu i efterhand är det otroligt häftigt när jag tänker på det...

Svar på tråden Kan katter känna av att man är gravid?