Butiker man aldrig sätter sin fot i igen! (fysiska eller på nätet)
Hej,
Som rubriken lyder tycker jag att det skulle vara intressant att höra om vilka butiker ni är missnöjda med och inte kommer tillbaka till och gärna varför.
Hej,
Som rubriken lyder tycker jag att det skulle vara intressant att höra om vilka butiker ni är missnöjda med och inte kommer tillbaka till och gärna varför.
det finns en mindre smyckesbutik här i Örebro, inne på Oscar C. Minns inte vad den heter men det är en liten affär med smycken och lite kläder. Drivs av en kvinna och nån mer person.
För ett antal år sen skulle min f.d man köpa ett smycke till mig, Pilgrim och det finns inte på så många butiker i stan så han blev glad att det fanns där., Han var osäker på vad exakt jag skulle gilla men han hittade ett smycke som han trodde skulle passa mig. Kvinnan var supertrevlig mot honom tills han frågade om öppet köp (eftersom det ju skulle vara en present och om jag ev ville byta) Då blev hon grinig, sa att de inte körde med öppet köp. Det var en liten butik och hon "hade inte råd" att göra så. Min ex som är mkt trevlig frågade då bara helt neutralt om varför, eftersom han trodde att alla butiker hade öppet köp? Då blev hon riktigt arg, skärpte till tonen och blängde på honom som om han var en brottsling och förklarade inte varför de inte ville ha öppet köp utan idiotförklarade honom för hon hade ju redan sagt att de inte har det! Han gav sig inte utan vara bara lugn och undrade bara en gång till, eftersom han inte riktigt förstod servicen i detta. Även om jag ville byta så skulle jag ju byta till nåt annat i så fall, inte bara ta pengarna tillbaka...men nej, nu var hon sur och tvär. Exet avslutade artigt med att tacka för sig och säga att han inte kunde handla under de premisserna.
Eftersom det finns Pilgrim på ett par ställen till i stan ändå så går man givetvis inte tillbaka dit
Nu är visserligen personalen trevlig och det är inget fel på servicen, men det går ju för sjutton inte att hitta en parkering på Engströms bil i Linköping!
Blir galen varenda gång man ska dit. Har en transportbil som behöver lite reservdelar ibland så jag måste dit.
Förra gången vi bytte bil skulle jag åka dit och titta men vände på parkeringen eftersom jag inte hittade någon ledig ruta.
Är på g att byta bil nu igen och jag kan gärna tänka mig en audi, men det går fetbort eftersom man inte kan parkera och gå in och prata med dem för en ev. affär...
Jag måste säga EM möbler i Hudiksvall. Snobbigare och otrevligare personal har jag aldrig stött på! När jag kom in i butiken så blev jag synad från topp till tå och fick frågan vad jag gjorde där? Ja vad brukar man göra i en butik liksom? Jag var ute efter en soffa då och kikade runt på lite dyrare modeller då jag hoppades på att de skulle vara i bättre kvalitet och hålla längre.
Jag borde väl ha vänt redan där men valde ändå att gå in och kolla igenom deras sortiment, men då blev jag förföljd inne i butiken av en av butiksbiträdena som skulle se så att jag inte stal något.
Nä för det är klart, finns ju en enorm risk att jag skulle plocka på mig en tresits-soffa innanför jackan och gå
Kom på att jag är trött på H&M's sida på nätet.
Beställde varor som fanns hemma i lager. Är van vid ellos där man får grejorna inom max 1 vecka så jag blev lite förvånad när jag vid orderbekräftelsen ser att det ska ta två veckor. Efter två veckor loggar jag in för att kolla hur det går med mitt paket och då har de flyttat fram leveransen en vecka utan att meddela mig. Ett par örhängen finns inte hemma när de ska packa ordern utan kommer veckan efter och då är ordervärdet för litet så då skickar de inte ut örhängena...
Så nu har det gått 3 veckor och jag har fortfarande inte sett till något paket i från dem.
Kunde ju lika gärna åkt till närmsta butik och handlat istället! Hade gått fortare!
Bröllopshuset i Linköping. Där jobbar världens jävla bitterfitta till kärring! Säger elaka kommentarer och är bara så SUR! Sätter aldrig min fot där igen.
MIO i vår stad. Allt vi köpt där (utom vår soffa) har det varit något fel på!
Medya Pizzeria i Halmstad. Åt en kebabtallrik där en gång, och spendera fyra dagar på dass. Sket arslet ur led och stolen i kras.
Kanske om jag vill gå ner i vikt, men aldrig annars.
Zalando Lounge. Var extremt svårt att få dem att utreda var mitt paket tagit vägen. Fick till slut pengarna tillbaka men tycker inte att man ska behöva tjata så mycket som jag fick göra. Aldrig mer att jag handlar från dem!!!