• längtanstider

Hur får sista graviditetsveckorna att gå!? Är så less..fler i samma situation?

Är gravid i v36! ( 35+3) och är så less på att vänta nu! Storebror kom i vecka 36+3 så känns som att man börjar räkna ner tidigare den här gången och vi har redan förberett i stort sett allt om denna bebis skulle komma förtidigt också! Jag har så mycket foglossningar och förvärkar så jag kan i stort sett bara sitta hemma! Är jätte less och tiden går så sakta! Finns det fler som är i samma situation? El kanske nån har tips/råd för hur man ska få tiden att gå tidigare? Allt som hjälper en att stå ut sista tiden nu :) Hade varit Skönt att få prata av sig med andra :)

• Svar på tråden Hur får sista graviditetsveckorna att gå!? Är så less..fler i samma situation?
  • Saffransgul

Jag är inte gravid just nu men gick över tiden med ett av våra barn. Jag vet...det ...är...så drygt.
    Värst är det när alla ringer och frågar om det blitt något eller om man känner något.
    Jag var som dig och hade svårt att röra mig på slutet. Ont i fogarna och svullen så promenader var inte att tänka på. Det jag gjorde var att jag satte mig och sorterade alla våra foton och valde ut bilder till scrapbooking och pysslade.

• Sagolina

Gick över 16dagar med vår son (+14dagar blev det igångsättning, så två sista dagarna tillbringades på förlossningen), ännu till var det runt 25grader varmt ute, så var otroligt tungt att bara leva kändes det som... Såg en hel del serier på nätet för att få tiden att gå, men då var jag ju för mig själv, ingen annan att ta hand om.

• längtanstider

Tack förverka kommentarer :) det värsta är att det kan vara allt från 1 dag till 6 veckor kvar! Beroende på om bebisen kommer förtidigt el går över tiden! Känner mig så dålig mot sonen som är hemma med mig, han är 1,7! Jag längtar så tills jag kan sitta ner på golvet och leka med honom igen

• kallunki

Hej! är i v 35+3 och bara önskar att tiden kunde gå fortare! är trött på att va gravid om man får säga det, vore underbart att få ut Liten och bli av med alla graviditetskrämpor :)

• 3längtan

Förstår absolut att du är less! Det var jag också med mina tidigare barn sista månaden innan förlossningen. Nu är jag gravid igen men bara i v.14. Gissar dock att jag kommer va bra less i februari :)

Jag fördrev tiden med att fylla frysen med matboch fika så att det fanns färdigt när den lilla kom hem från fl. Va skönt att ha när alla vill komma och se den lilla och när man inte hinner laga mat etc. Kan ju va besvärligt om du har foglossning men kanske kan du sitta vid köksbordet eller så när du fixar? Kämpa på och håll ut! Snart nog kommer lillpyret....

• anns

Jag har tänkt att fördriva tiden med att sy ett lapptäcke, göra inbjudningskort till dopet (det e inte bokat ännu, gör det bara för att få något vettigt att pyssla med så texten skrivs inte utan enbart korten görs), fixa presenter till andra som fyller år, döps osv närmsta månaden efter förlossningen (beställer via nätet).

Sortera i skåp i lugn o ro, skönt att allt är organiserat när lillen kommer, inte en massa jag borde hit och dit. 

Unna dig lite aktiviteter som får dig att må bra, pedikyr, manikyr, spa, osv. Jag har bokat in fika med lediga vänner och jobb flera dagar i veckan bara för att ha lite måsten utöver soffhäng. Har du svårt att ta dig ut kanske de kan komma hem till dig istället.

Blir jag riktigt uttråkad tänkte jag lära mig ett till språk =).

Hoppas att tipsen kommer till användning och lycka till.      

• idacathrine88

Jag är i vecka 34+0 och också less på att vänta. Döttrarna är födda i v 37+3 (båda två, men inte tvillingar). Fast jag försöker är det svårt att tänka att jag ska va gravid längre denna gång... Hemma pysslar jag, fixar fotoalbumen, ser på serier (tre kronor just nu haha).

Svar på tråden Hur får sista graviditetsveckorna att gå!? Är så less..fler i samma situation?