Vilket namn skulle du INTE ge ditt barn?
Finns det något namn som du inte skulle ge ditt barn och varför?
Finns det något namn som du inte skulle ge ditt barn och varför?
Jag har många- men det är för att jag förknippar namn med personer och personligheter jag inte alltid gillar och därför går namnet bort
Ja, alla namn utom det min dotter heter
Det är tur att jag inte vill ha fler barn, för jag kan inte komma på ett enda namn till jag skulle kunna tänka mig. Vi hade enorma problem att hitta ett bra pojknamn också, så det var tur att det blev en flicka
Jag har funderat och namn som är otroligt vanliga går bort. Eller t.ex namn som Maj-Britt, Birgitta och andra 40-talsnamn.
Joel är t.ex ett namn som går bort. Det är ett fint namn men jag förknippar det med en dryg person i min omgivning.
Tindra, Ängla, pärla, heaven, candy osv
Ulla, gärtrud, Gun, Hillevi, Eva osv
Och en jävla massa fler namn
Många. Men framförallt namn som Kevin, Dexter, Nova, Vanessa osv.
Namn som jag har dåliga kopplingar till eller namn som globalt är kopplat till något dåligt . Typ Adolf.
Inget "krångligt" namn. Lätt uttal och stavning är att föredra. Typ Thindrahz
Inga för söta och barnsliga namn. Typ Molly.
Inga namn som automatiskt ger ett fult smeknamn. Typ Elisabeth -Lisa.
Alla WT namn typ Kevin mm och alla konstiga "söta" flicknamn typ Ängla, Novalih,
Jag skulle inte ge mitt barn ett namn med bokstaven R i, eftersom jag har talfel. Skulle kännas konstigt att inte kunna uttala barnets namn. Tråkigt, eftersom det finns så många fina namn med r...
Liam inte för att det är fult men för att det är så sjukt många som heter det!
Loke- fornnordiska namn är fina men inte att heta djävulen...
Vilda, Tindra, Nowa, Tuva-Li, Kevin, Liam, Noah: nja, gillar de inte och tänk om Vilda är en blyg, stillsam och lugn person...
Bertil är bland de fulaste namn jag vet.
Greta