• Saffransgul

Vilket namn skulle du INTE ge ditt barn?

Finns det något namn som du inte skulle ge ditt barn och varför?

• Svar på tråden Vilket namn skulle du INTE ge ditt barn?
  • Dr to be

Jag har många- men det är för att jag förknippar namn med personer och personligheter jag inte alltid gillar och därför går namnet bort

• stickkontakt

Ja, alla namn utom det min dotter heter Tungan ute

Det är tur att jag inte vill ha fler barn, för jag kan inte komma på ett enda namn till jag skulle kunna tänka mig. Vi hade enorma problem att hitta ett bra pojknamn också, så det var tur att det blev en flicka

• Dr to be
    Saffransgul skrev 2013-08-28 09:40:30 följande:
    Finns det något namn som du inte skulle ge ditt barn och varför?

Vad svarar du själv på den frågan?
  • Saffransgul

Jag har funderat och namn som är otroligt vanliga går bort. Eller t.ex namn som Maj-Britt, Birgitta och andra 40-talsnamn.

• Saffransgul

Joel är t.ex ett namn som går bort. Det är ett fint namn men jag förknippar det med en dryg person i min omgivning.

Dr to be skrev 2013-08-28 09:44:21 följande:
    Jag har många- men det är för att jag förknippar namn med personer och personligheter jag inte alltid gillar och därför går namnet bort
  • Flisan79

Tindra, Ängla, pärla, heaven, candy osv

Ulla, gärtrud, Gun, Hillevi, Eva osv

Och en jävla massa fler namn

• EllisBell

Många. Men framförallt namn som Kevin, Dexter, Nova, Vanessa osv.

• fluu

Namn som jag har dåliga kopplingar till eller namn som globalt är kopplat till något dåligt . Typ Adolf.

Inget "krångligt" namn. Lätt uttal och stavning är att föredra. Typ Thindrahz

Inga för söta och barnsliga namn. Typ  Molly.

Inga namn som automatiskt ger ett fult smeknamn. Typ Elisabeth -Lisa.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mammamumin

Alla WT namn typ Kevin mm och alla konstiga "söta" flicknamn typ Ängla, Novalih,

• MaaxMaax

Jag skulle inte ge mitt barn ett namn med bokstaven R i, eftersom jag har talfel. Skulle kännas konstigt att inte kunna uttala barnets namn. Tråkigt, eftersom det finns så många fina namn med r...

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • sandra93

Liam inte för att det är fult men för att det är så sjukt många som heter det!

• ingeborg34

Loke- fornnordiska namn är fina men inte att heta djävulen...

Vilda, Tindra, Nowa, Tuva-Li, Kevin, Liam, Noah: nja, gillar de inte och tänk om Vilda är en blyg, stillsam och lugn person...

• LunaLunatic

Bertil är bland de fulaste namn jag vet.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Vilket namn skulle du INTE ge ditt barn?