Pergotime+provera trots egen mens?
Hejsan! jag vet att det säkert finns hundra andra trådar om detta, men jag måste bara få skriva av mig lite :)
Jag är 28 år o jag o min sambo(31 år) har försökt få barn i över två år nu, jag blev gravid i början av förra året, men fick missfall i v 6. det tog ca 40 dagar innan mens o allt kom tillbaka igen, vi började med gott mod att försöka igen och tänkte väl att det säkert tar sig igen. Men icke. det händer ingenting, äl testarna visar positivt varje månad och mensen kommer som en klocka varje gång.
Jag var hos gynekolog i början av sommaren och hon sa att allt såg bra ut, inga tecken på pcos. jag har väldigt varierande cykler från 35-42 dagar så hon rådde mig att försöka över sommaren då vi inte har lika många "chanser" som andra som har kortare cykler.(har utslag på älsticka runt dag 27-30, ganska kort lutealfas får alltid mens på dag 12!) Ingenting har hänt och förra veckan var jag tillbaka till henne, det hon sa att hon kunde erbjuda mig just nu var pergotime och provera ett par månader, annars får jag kontakta kvinnokliniken för utredning.
jag har läst o läst om detta med pergotime och provera. jag tycker det verkar så konstigt att jag ska ta båda två!? men jag hoppas att hon vet vad hon pratar om ;)
Men är det inte konstigt att jag får pergotime och provera trots egen Ä ( som jag tror åtminstone)l o mens varje månad?
Jag vet inte vad jag vill få ut av detta, är bara så trött på att försöka. Det blir en ständig press och det är inte ens kul att ha sex längre. enda gångerna vi ligger är runt äl, annars finns det inget. ständig press av folk i närheten som frågar om vi inte ska ha barn snart,så jobbigt. Känslan av att man är för gammal.
Är det någon som kan ge mig lite hopp i mörkret? har någon haft mens o troligtvis egen äl som med hjälp av pergotime och provera lyckats bli gravida? vad har ni för erfarenheter? Vore så väldigt tacksam för svar.
lite hopp o min gnista kanske kan tändas lite.