Nutramigen
Hej, har 6 burkar Nutramigen Lipl 1 med utgångsdatum dec 2014.
Behöver dem inte så säljer dem för 100 kr st + porto (ordpris ca 270 kr)
Oöppnade självklart!
Skicka PM om du är intresserad.
Hej, har 6 burkar Nutramigen Lipl 1 med utgångsdatum dec 2014.
Behöver dem inte så säljer dem för 100 kr st + porto (ordpris ca 270 kr)
Oöppnade självklart!
Skicka PM om du är intresserad.
Det får man väl billigt på recept om man behöver?
Vi betalade 120kr för 6 st på recept ut kört till dörren...
Ja det får man, men här i Göteborg måste man betala själv i ca 4 v för att vara säker på att det hjälper med mjölkfritt, innan man kan få recept. tänkte att det var synd att slänga dem, det är en ganska stor kostnad för de flesta... då det är ca 5,5 gånger dyrare än vanlig mjölkersättning.
Vi betalade 120kr för 4lådor med 6burkar i varje. Alltså 24burkar!
Men skänk bort mot frakt eller avhämtning!
Men jag har ju betalt 270 kr styck för dem :(.
Den som är intresserad kan skicka PM, resten behöver inte kommentera!
Du får inte ens annonsera här.
Vi bor i Göteborg och har fått levererade till dörren minst 6 st för 120, ibland 12 st för 120 direkt.
Om ditt barn inte haft bekräftat behov av mjölkfri kost så förstår jag verkligen inte varför du har köpt 6 st för 270 kr/st och sen inte använt dem....
Vi fick inte recept direkt. Med barn nummer 1 fick vi betala själva i ca 2 månader innan recept (antagligen för att jag inte stod på mig). När barn nummer 2 visar sig ha värsta koliken från helvete testade vi allt, köpte mängder med nutramigen, althera (det sista jag orkade göra mitt i all skrik var att köa på apoteket, erfarenhetsmässigt så visste jag att det skulle ta tid att få recept), körde 10 dagar till Stenungsund för akupunktur. När vi väl fick recept efter ca 6 veckor fick vi på althera (han spydde mer av nutramigen), och sedan dess vägrar han äta nutramigen.
Då blev de stående i skåpet.
Kanske stadsmissionen vill ha dem, känns på något sätt roligare än att stå till svars här.
Behöver ju inte ta illa vid dig för att vi ställer frågor. Testat lämna tillbaka på apoteket?
Men om du kan tänka dig att ge burkarna till stadsmissionen borde du kunna ge bort dom på fl där chansen är något större att någon behövande bebis finns!