Han vet inte vad han vill, erfarenheter. Snälla
Hejsan
Jag och min man har varit gifta i 2 år men vi har varit tillsammans i 16 år. Vi har 2 härliga barn, det har dock varit ett tufft sista år. Barnen har varit i trotsålder lyssnat dåligt och gnällt. Detta har gjort att jag och min man har bråkat eller vad man säger en del det senaste året. Innan dess har vi haft det bra och har aldrig haft några direkta kriser.
De senaste månaderna har han varit mer avståndstagande och jag har ju märkt det men bara trott att det beror på de tuffa barnåren som vi går igenom. Han har slutat ta initiativ till sex och då blir man ju såklart orolig men han förklarade det med att han var nere i en dålig fas och det går nog över. Men i somras började vi prata om det mer o mer och till slut kommer det fram att han inte vet vad han vill längre. Ena dagen är det mysigt att ligga å kramas medans han andra dagen tycker att han kanske borde vara själv. Han vet inte vad han känner för mig. Delar av honom älskar mig men inte på samma sätt. Han säger att han vill att det ska funka men han verkar inte ha kommit in i nu kämpar vi stadiet.
Sen vi har börjat prata om det för typ 1,5 månad sedan så har vi ju haft det mycket bättre, då tänker jag främst på att vi bråkar inte och vi har börjat kramas men det känns tidvis som han inte är där och det är ju säkert de perioder då han kommer in i sitt negativa tankesätt.
Jag tycker ju att vi har haft så mycket bra ihop och är så fundersam på att man tvekar på om man ska kämpa. Det gör han ju säkert när han är inne i den negativa fasen. För när jag varit ledsen han kramar om mig o vi har legat o kramats lite längre så känns det som han är där att han vill och då säger han det men nästa dag är det som han glömt det.
Denna ovissheten tär på mig.
Skriver mycket för att släppa mina tankar ut i luften och hoppas att någon varit i samma sits och kan ge mig lite goda råd. Jag vill ju kämpa och inte ge upp. Vill att han ska komma underfund med och komma ihåg allt bra vi haft och det säger han att han gör. Vill att han ska släppa sina negativa tanka och i alla fall börja kämpa. Delar av honom vill ju det. Har sagt nån gång att kanske bäst att jag flyttar eller han, bara till typ föräldrarna. Men det vill han inte. Så han vill ju säkert men .....
Snälla någon med erfarenhet.