• Linda Li

Har ni någon erfarenhet av Cipralex, Se hit är ni snälla!

Hej!

Jag har sedan jag fick barn i Februari haft ångest atacker, generell ångest dagligen.
    I början var allting väldigt mörkt, ville inte egentligen leva för ångesten jag fick efter några veckor som mamma var så otroligt jobbig och stark. Jag har sedan dess även stått på en antidepressiv medicin som heter Mirtazapin.
    Dock har jag gått och väntat på effekt av den men det visar sig att den inte tar bort min ångest och hjälper mig mer än såhär, den har gjort mycket men inte allt.

Vill även påpeka att jag har flera traumatiska upplevelser i bagaget så att föda barn blev droppen som rann över enligt både mig och min psykolog. Hon har diagnostiserat mig med förlossnignsdepression och post traumatisk stress syndrom vilket jag håller med om.

Dock har jag fått stark ångest mot just sjukvård osv, att jag inte klarar av i princip att åka till mina psykolog möten utan att få ångest atacker, vilket är fruktansvärt

Går här hemma och kan inte träffa varken nära & kära, eller gå ut och göra något trevligt, har aldrig haft social fobi innan jag fick barn, men nu vill jag bara vara hemma.

Någon av er som tagit Cipralex? hur fungerade den mot eran ångest och social fobi?
    Ska börja ta min imorgon men vågar inte, samtidigt som jag inte orkar ha det såhär heller, det är inget direkt liv jag lever nu. Jag har bra relation till min dotter nu, men den borde kunna bli bättre.

Undrar en sak till: Nu när jag tycker att dagarna är skapliga, måste det bli jätte jobbigt igen då för att jag börjar med SSRI?

tacksam för erat stöd 

• Svar på tråden Har ni någon erfarenhet av Cipralex, Se hit är ni snälla!
  • Omogen citron

Skriv i Känsliga rummet- psykisk ohälsa istället. Många vill vara anonyma och det kan man inte vara här!

• Vittell

Cipralex är något som har hjälpt mig enormt mycket. Har läkaren ordinerat det så ta dom. Man kan må dåligt i början men det blir bättre kram

Svar på tråden Har ni någon erfarenhet av Cipralex, Se hit är ni snälla!