• Jenny 818

Emmaljunga scooter 2.0 eller kronan sulky?

Hej Jag har vartåt väldigt inne på att köpa en kronan sulky, dels för suffletten är betydligt bättre än på scootern. Men problemet är att min son är 15 månader och ca 84cm lång och sittdelen på kronan är 89cm. Känns som han inte kommer kunna ha den länge alls. Ni som haft en kronan sulky, hur länge har eran barn kunnat använda den och hur långa var dom då ca? Vad tycker ni om emmaljunga scooter 2.0 ni som haft den? Vilken bör jag välja?

• Svar på tråden Emmaljunga scooter 2.0 eller kronan sulky?
  • Anna74a

Vi har en scooter och älskar den förutom just att suffletten är för liten när det är soligt .Det finns att köpa till förlängningsdelar till suffletter på nätet har jag sett.

• lilleskutto

Har en scooter 2.0 och jag absolut älskar den! En liten och smidig vagn som samtidigt är robust och tålig. Jag kommer fram överallt i ur och skur med den. Den tar liten plats i bilen så hunden också får plats samtidigt. Enda "felet" tycker jag är att den inte går att ha så barnet sitter mot mig. Annars är det en supervagn!

• Jenny 818
    Anna74a skrev 2013-08-30 10:40:23 följande:
    Vi har en scooter och älskar den förutom just att suffletten är för liten när det är soligt .Det finns att köpa till förlängningsdelar till suffletter på nätet har jag sett.

Vart har du hittat förlängningsdelar? :) det lät ju superbra
  • Anna74a

Kommer inte ihåg exakt vart jag såg det men kommer att leta reda på en tills nästa år.
    Man fäster den där fram så att suffletten blir minst 10 cm längre.

• Gurkan

Jag har en kronan sulky och sonen på tre är 100 cm. Han ryms precis under suffletten men den är nästan aldrig framme. Han kan fortfarande sova i den om än med lite böjda ben men bygeln är så hög att det inte är några problem. Jag älskar vår kronan. Den är lättrullad och har rejäl sufflett och lufthjul.

• Jenny 818

Jag tror det får bli en scooter ändå. Dels för den är 100cm och för att vi har en emmaljunga city cross som vi är väldigt nöjda med och hoppas då bli lika nöjda med scootern. Ska söka efter en sån där förlängningsdel till suffletten, så tror jag att vi kommer bli helnöjda. Vill ju inte behöva byta vagn senare för att min son vuxit ur den.

• Anna74a

Har en city cross också, hade de smackat ihop det bästa från de modellerna i en vagn hade det varit den ultimata vagnen.

• Jenny 818

Kan tänka mig att fjädringen på scooter inte på långa vägar är lika bra på city crossen.

• Anna74a

Nej, det är skillnad.
    Fast när barnet är lite större så känns det naturligt på något vis.
    City cross är en bra dagisvagn,rymlighet vädringslucka och inbyggt myggnät.

• Jenny 818

Det vart en scooter 2.0, black carbon. Fanns hemma på Babyproffsen så slapp beställa och vänta :) så nöjd!

• linastina76

Jag har både scootern och kronan. Av dessa är jag otroligt nöjd med kronan medan scootern har för liten sufflett och mitt barn fastnar med fötterna när jag ska lyfta upp honom.

Svar på tråden Emmaljunga scooter 2.0 eller kronan sulky?