• Mamma till V

När försvann ditt barns äggallergi?

Om du har ett eller flera barn som har HAFT äggallergi, vid vilken ålder försvann den?

Har en son på dryga 2 år som fick konstaterat äggallergi via blodprov när han var 8 mån. Nu är det snart dags för nya blodprov för att se hur det har förändrats, så är nyfiken på i vilken ålder det försvunnit för andra barn?

• Svar på tråden När försvann ditt barns äggallergi?
  • fluu

Undrar samma. Min är 1,5 år och ser man till blodprovet så ser det ganska bra ut nu,men när vi testat att ge henne minsta lilla ägg flammar hon upp efter ett par timmar,får prickar över hela kroppen och skriker i en hel dag :/

Hon fick allergin konstaterad runt 8-9 månader och då sa de att allergin bör växa bort inom två-tre år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Zoégas

Min äldsta son var mjölkprotein och äggallergiskt fram till 2.5-3 års ålder. Var 6 mån när det upptäcktes.

• Mamma till V

Jasså, till oss sa de att det brukar försvinna vid skolåldern, därför blev jag lite paff när de ville ta nya prover för att ev kunna börja ge ägg igen.

Där ser man hur olika det är , jag håller ju såklart tummarna för att det snart är borta men vågar inte hoppas för mycket....

• fluu

Min har också mjölkallergi,men den lär hon inte bli av med då jag och större delar av min familj på mammas sida är allergiska.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dr Mupp

Ca 4-5 var hon. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Sazee

Vi undvek ägg i 3 månader och då var de borta. Så innan 1 år.

• iser

Min dotter fick allergisk chock vid 9 månader pga ägg  och vi hade inte ägg i huset på länge men det försvann uppenbarligen illa kvickt. Från ca 2 års ålder har hon ätit som vanligt utan reaktioner. 

Svar på tråden När försvann ditt barns äggallergi?