• Orkide

Syskonvagn?

Hej!

Den 24 december beräknas vi få tillskott i familjen och vår son är då 2 år och en månad så vi behöver en vettig syskonvagn som klarar snö.

Mina krav på vagnen är att -barnen sitter brevid varandra (Observera vi vill inte ha syskonvagn där ett av barnen sitter under den andra).
    -Framhjulen ska vara svängbara
    -Sittdelen ska inte vara för trång eftersom sonen kommer ha vinterkläder på sig.

Jag gillar Bugaboo donkeyn eftersom den enkelt går att göra till singelvagn och för att sittsarna går att ställa åt båda hållen. Idag läste jag också om Emmaljunga Viking double. Men har några frågetecken på den bland annat om man enkelt kan ta bort sittdelen o enbart ha korg o liggdel ungefär som donkeyn. Någon som vet?

Har ni några tips på vagn? Tar gärna emot tips speciellt eftersom bugaboon är så larvigt dyr..

• Svar på tråden Syskonvagn?
  • kokos11

Ja vi har hittat problem med nästan alla de andra alternativen, förutom bugaboon...men det var någon som sa att deras barn på 3år redan blivit för stor för vagnen/sittdelen..?! Och lite negativt är det att barnet i sittdelen inte kan ligga "rakt" utan att sitsen är som kupad..har någon av er låtit barnen provsitta..?
    Har ingen butik i närheten som säljer dem tyvärr,annars hade det ju vart skönt att se den live o känna hur den känns. 

• Mirella85
    kokos83 skrev 2013-09-03 22:06:13 följande:
    Ja vi har hittat problem med nästan alla de andra alternativen, förutom bugaboon...men det var någon som sa att deras barn på 3år redan blivit för stor för vagnen/sittdelen..?! Och lite negativt är det att barnet i sittdelen inte kan ligga "rakt" utan att sitsen är som kupad..har någon av er låtit barnen provsitta..?
    Har ingen butik i närheten som säljer dem tyvärr,annars hade det ju vart skönt att se den live o känna hur den känns. 
    vad är det då för problem du har hittat??
    har hört att bugaboon knakar en del.. och just att sitsarna är rätt små..
    är lite inne på vagnen babytravel med.

Man vet ju inte hur länge den stora killen vill sitta i vagn men i alla fall två år till får jag väl räkna med att han inte alltid kommer orka gå fast han är väldigt flitig med det redan nu.

Tänkte jag ska föröska bege mig till stan och kolla på alla dessa vagnar och se hur min son sitter i dom.
    Men har vänner som har både babytravel och baby jogger mini gt och dom är super nöjda.
    sen har jag än vän som har bugaboo enkel vagn och är super nöjd men som sagt jag tycker den är trög och köra på grus.
    Har värdenst underbaraste son <3
  • kokos11

Babytravel har ju inte vändbara sittdelar! Då måste ju den lilla sitta framåtvänd direkt, alternativt ligga i liggdelen även fast de har börjat sitta upp..det känns inte kul.

Har oxå en kompis som har baby jogger mini gt double, men den går inte heller att vända ju, och så funkar den inte riktigt så bra i vinterväder och snö. (bor i norrland)

• Mirella85

Nej det är en nackdel på dom två vagnarna.

själv bor jag i Skåne och för min del ska det vara lätt och köra i grus med i med bor på landet och gillar promenera Hehe..

Emmaljunga klara grus och snö bra men så klumpig anser jag och monkeyn har helt för små sitsar för min del.

och det är nog problemet med dom andra vändbara vagnarna.

Men ska utforska detta lite

Jag va idag testa baby jogger city gt och blev faktisk lite kär redan.

Basson kan man inte reglera styret vilken jag måste. jag är kort och min man väldigt lång.

kokos83 skrev 2013-09-04 21:19:08 följande:
    Babytravel har ju inte vändbara sittdelar! Då måste ju den lilla sitta framåtvänd direkt, alternativt ligga i liggdelen även fast de har börjat sitta upp..det känns inte kul.

Har oxå en kompis som har baby jogger mini gt double, men den går inte heller att vända ju, och så funkar den inte riktigt så bra i vinterväder och snö. (bor i norrland)

Har värdenst underbaraste son
  • Grace77

Har hört att Basson Dou är bättre för tvillingar och att det blir trångt för det äldre barnet, har tyvärr inte möjlighet att kunna kolla på vagnen så ni som har Basson Duo, hur gamla är era äldre barn och hur sitter de i den vagnen?

Är det ngn som funderat på babytravels nya vagn där man kan vända sittdelarna mot sig?

• Mirella85

du menar las vegas?? den har inte heller stallbart handtag. annars verkar den fin.

Grace77 skrev 2013-09-04 22:45:37 följande:
    Har hört att Basson Dou är bättre för tvillingar och att det blir trångt för det äldre barnet, har tyvärr inte möjlighet att kunna kolla på vagnen så ni som har Basson Duo, hur gamla är era äldre barn och hur sitter de i den vagnen?

Är det ngn som funderat på babytravels nya vagn där man kan vända sittdelarna mot sig?

• Mirella85

forlat fel av mig. va trott igar nar jag skrev.

Fly20 skrev 2013-09-05 07:28:14 följande:
    Basson duo har visst ställbart handtag med leder.

• HoV

Vi har köpt en Teutonia team cosmo till våra väntade tvillingar. Vår treåring fick provsitta i affären, jag tyckte att det kändes som att han hade gott om plats. Har inte mätt men skulle gissa att det mer eller mindre är samma sittutrymme (på en sits – team cosmo är alltså en dubbelvagn) som i hans vanliga sulky.
    Vagnen har stora svängbara (och låsbara) framhjul, ryggstöden är individuellt ställbara och man kan vända insatsen mot sig eller framåt – däremot kan man inte vända sitsarna en och en.

• crsmejl

min nästan 3-åring sitter i sin basson duo. På bredden är den utmärkt och han får plats på höjden mycket bra, slår inte i suffletten. Benen har bra med plats. Skulle det bli trångt får man väl fälla ned så att fötterna dinglar.

• Orkide

Hur går det för er som också letar syskonvagn, har ni kommit fram till någon vagn?

Själv återkommer jag hela tiden till bugaboo donkey.. Men den är så dyr och tänk om det bara är för ett års användande??
    Andra vagnar jag kollat på är urban jungle evolution duo men liggkorgen är så ful! Och samma med easywalker duo plus....

Inte kul längre Skrikandes

O sambon vägrar köpa begagnat eller utomlands..

Svar på tråden Syskonvagn?