ensamstående skiftarbetare?
Hej,
Finns det någon ensamstående skiftarbetare där ute? Funkar det bra eller dåligt?
Hej,
Finns det någon ensamstående skiftarbetare där ute? Funkar det bra eller dåligt?
Ingen???
Hm jag jobbar inte skift men jobbar mycket kvällar.
Låter som att du måste skaffa ob-förskola, hur ska du annars få det att fungera? Skiftarbete innebär väl kvällsjobb? Jag har själv jobbat på restaurang och hade ob-förskola.
Ja då ser jag inte nån anledning till att det inte kommer att fungera. Ob-förskola är inte så hemskt som vissa kan tro, dom är väldigt hemtrevliga och dom ser på bolibompa för att skapa en hemtrevlig miljö.
Jag har turen iförsej att jag har familjen som ställer upp som barnvakt.
Jag har ingen ob-fritids/dagis till mina barn, utan har turen att ha en hjälpsam familj som ställer upp. Att det är tufft ska jag inte förneka, men har man inget annat val så måste man ju.
Jag har jobbat skift (dag, kväll, helg) i flera år o jag är ensam med två barn.
När jag bara hade min äldste så hjälpte min mamma mig mycket.
Sedan lillebror kom så har jag haft nattis till båda barnen (storebror har blivit hämtad från fritids på skolan av nattispersonalen) - det har funkat bra, det är väl mest ens egna dåliga samvete som gör sig påmin ibland.
Barnen har dock varit trygga o de tycker om nattiset o personalen där
Jag jobbar hellre obekväm arbetstid o pusslar ihop livet med allt vad det innebär, än att vara utan arbete.
Har du personer runt omkring dig som kan hjälpa till så ser jag inga problem, annars är ju nattis ett alternativ om det finns ett sådant i din kommun?
Jag har jobbat skift (dag, kväll, helg) i flera år o jag är ensam med två barn.
När jag bara hade min äldste så hjälpte min mamma mig mycket.
Sedan lillebror kom så har jag haft nattis till båda barnen (storebror har blivit hämtad från fritids på skolan av nattispersonalen) - det har funkat bra, det är väl mest ens egna dåliga samvete som gör sig påmin ibland.
Barnen har dock varit trygga o de tycker om nattiset o personalen där
Jag jobbar hellre obekväm arbetstid o pusslar ihop livet med allt vad det innebär, än att vara utan arbete.
Har du personer runt omkring dig som kan hjälpa till så ser jag inga problem, annars är ju nattis ett alternativ om det finns ett sådant i din kommun?
*nära
Det här med ob-omsorg. Vet någon om det är kommunens skyldighet? Eller ligger det på mig som förälder att ordna för min son?
Finns bara ett ob-dagis i min kommun. Min son går på fritids... Dock funkar det inte då kommunen inte kan hjälpa mig med att få sonen till ob-dagis... Själv jobbar jag ju. Så frustrerande.
Råd någon?