• clembke

Julklappar till 5åring och 3.5 åring

Har lite smått börjat fundera på vad man kan köpa till pojkarna i julklapp. Den ena fyller 5 år i nov och den andra 4 i mars.

Leksaker har dom i drivor så i år skulle jag vilja satsa på något mer varaktigt och kanske nåt lärorikt. Kanske att dom får nåt större men bara få en klapp ist för en massa leksaker som dom leker med ett litet tag och sen ligger.
    Men kan inte komma på nåt som jag kan köpa. 

Surfplatta har vi räknat bort då vi redan har testat det. 
    Lego har vi massa

Så kom med förslag vad vi kan köpa till dom...          

• Svar på tråden Julklappar till 5åring och 3.5 åring
  • Mystica 1

Sällskapsspel, pedagogiska spel, bilbana nu tröt ideerna men jag funderar vidare

• tessum

Jag har också börjat inhandla julklappar =)

Mina barn är lite större, men i de åldrarna har de älskat sitt leksakskök (vi byggde ett eget med kakel och belysning, spisen som är från Brio  hade vi sedan innan)

Hade tyvärr ingen bättre bild, men vi gjorde en diskho av en rostfriskål, fräste in mönster i skåpdörren, fick en kran från återvinningen
  • clembke

Köket var jättefint. Pojkarna har ett leksakskök, tyvärr har vi plats att göra som ni utan det står i ett av rummen. Bord, stolar, mat, tallrikar och bestick finns.

Spel kan vara bra. Vi har ett än så länge, "Se vad jag kan". Det brukar dom tycka är kul ibland

Kom gärna med fler ...    

• Mystica 1

Mina syskonbarn har gillar femmyror spelen där de samtidigt lär sig siffror och bokstäver, tror det är aga som ger ut dem, yatsi finns i färg/djur yatzi, fia med knuff älskar de och bilbanan går varm

• Anne69

Jag tänker musikinstrument.....det är roligt och ingen "vanlig" leksak. 
    Just till jul tycker jag också att många vintersportgrejor passar bra: pulka, skridskor, hjälm, skidor osv.

Och spel finns ju hur många som helst!

En "affär" är också något roligt och en "stor" present, som säkert kan sysselsätta och glädja dem länge.     

• supersötasilversara

En fågelholk. Fågelmatare med frön (otroligt uppskattat hela vintern! Men beror ju lite på hur man bor), liten vävstol. Ett riktigt set med baksaker + receptbok+strössel och muffinsformar så de kan baka på riktigt! Pyssel: glitterlim, klistermärken fina papper, tejp och lim osv i en låda, kul att fixa med tillsammans. En riktig friluftsryggsäck med kåsa, kikare och en barnbok om fåglar, kryp eller djur. En växtpress och en barnflora. Några krukor, frön och tex Majas årtidsbok. Dt finns så mycket kul som barnen uppskattar, särskilt när man kan göra mycket tillsammans!

• clembke
    supersötasilversara skrev 2013-09-03 13:04:43 följande:
    En fågelholk. Fågelmatare med frön (otroligt uppskattat hela vintern! Men beror ju lite på hur man bor), liten vävstol. Ett riktigt set med baksaker + receptbok+strössel och muffinsformar så de kan baka på riktigt! Pyssel: glitterlim, klistermärken fina papper, tejp och lim osv i en låda, kul att fixa med tillsammans. En riktig friluftsryggsäck med kåsa, kikare och en barnbok om fåglar, kryp eller djur. En växtpress och en barnflora. Några krukor, frön och tex Majas årtidsbok. Dt finns så mycket kul som barnen uppskattar, särskilt när man kan göra mycket tillsammans!

Oh, bakboken med tillhörande saker var ju toppen!!!! Det får det nog bli bland annat (kommer att vara mammaledig vid jul)

Spel blir det nog oxå nåt.

Kom med fler förslag...
  • supersötasilversara
    clembke skrev 2013-09-03 18:14:49 följande:
    Oh, bakboken med tillhörande saker var ju toppen!!!! Det får det nog bli bland annat (kommer att vara mammaledig vid jul) Spel blir det nog oxå nåt. Kom med fler förslag...

Båda barnen älskade sitt "bakpaket" som de fick i julas! Senast i går bakade dottern muffinsar och sonen kladdkaka. Vi brukar någon gång ibland göra egen pasta, det älskar barnen så jag har funderat på att leta efter några ravioliformar/apparat eller liknande och kanske någon receptbok med pastasåser...? Jag uppmuntrar gärna barnen i köket, det kan ju komma väl till pass om några år
Svar på tråden Julklappar till 5åring och 3.5 åring