• zazzaa

Gillar era killar/män bilder på andra tjejer/kvinnor på fb?

Vad tycker ni om det? Känns det okej för er?

Min kille sitter och gillar tjejers bilder till höger och vänster. Det sårar mig. Jag har berättat för honom vad jag känner och han säger att han tycker det är larvigt att det bara är facebook. Jag vet att det kanske bara är en larvig grej och att det BARA är facebook. Men om det nu "bara" 'är facebook, varför är det så viktigt att gå in och gilla andras bilder? Han slutade med det ett tag när jag sa hur dåligt jag mådde utav det. Men han har börjat igen. Jag pratade med honom igen om det att jag blir ledsen. Han blev arg för att han tycker jag är löjlig och han accepterar inte att jag blir sur över en sådan grej. Ibland är det helt vanliga foton han gillar ett vanligt random foto på en tjej han gillar, ibland, är det gamla flammor, ragg och på tjejer som verkligen står och putar med allt de har och som gör sig redigt snygga gillar han. Och på polarnas flickvänner gillar han också bilder. 

När jag ser detta försöker jag verkligen ta det lugnt och tänka "det betyder inget, bara facebook" men jag blir ändå alltid lika ledsen. Jag frågade honom varför han gör det om det är enbart för att de är snygga. Så svarade han ibland, men det är fint att kunna höja någon annans självförtroende genom att gilla deras bilder. Men är det inte viktigare att han lägger ner tid på mig och höja mitt självförtroende? Som är väldigt dåligt och blir inte bättre av att han gillar runt på andras bilder. 

Jag har nu stängt ner min facebook för att jag vill inte se det mer för jag mår dåligt av det. Om han nu mår så bra och det ligger i hans intresse att gilla fina bilder på tjejer så är det nog bäst att jag inte har facebook.  

självklart får man tycka att andra är snygga. Det vore omänskligt om man inte tyckte någon annan också var snygg. Men jag vill inte se/höra det.

Tycker ni att jag överreagerar? Hur hade ni själva reagerat?

• Svar på tråden Gillar era killar/män bilder på andra tjejer/kvinnor på fb?
  • Shorona

Ja, han får gilla. Nej, det är inget problem. Han har ögon, han ser andra snygga människor precis som jag. Det är mig han älskar, det är mig han vill vara med. Det är mig han spenderar tid med, det är mig han ser framåt med.

Är det verkligen bara det som är problemet? Hur har ni det i övrigt?

• Emmis

Min sambo får gilla precis vad han vill. Av den enkla anledning att jag skulle bli galen om han sa till mig vad jag fick och inte fick göra på min facebook. Dumpa karln för hans skull, TS!

• Mandel

Inte en aning och bryr mig inte. Maken har till och med raderat sitt fb-konto eftersom han var totalt ointresserad av vad andra pysslar med. Han har fullt upp med sitt eget.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • giftgrodan
    zazzaa skrev 2013-09-02 20:31:37 följande:
    förstår inte varför man har behovet av det när man är i en relation. När jag har varit singel har jag gillat runt killars bilder. Men aldrig när jag haft förhållande. För jag har inte det behovet då. För mig är det som att ragga, flirta eller "vidga sina vyer" när man like:ar runt på det motsatta könets bilder. 
    Behovet? Jag tror att du får inse att många andra inte ser på ett "lajkande" på samma sätt som du... Jag skulle aldrig tänka att det handlar om att ragga eller flirta, men så har jag aldrig sett det användas på det sättet heller. Jag gillar fina/roliga/beskrivande bilder oavsett vem eller vad de föreställer.
  • zazzaa
    wannaseeyoudisco skrev 2013-09-03 00:43:38 följande:
    Är det BARA bilder på tjejer han gillar då, aldrig killkompisar och dyl? Gillar du själv bara bilder som föreställer personer av kvinnligt kön? Personligen gillar jag de bilder jag tycker är fina/roliga/bra oavsett vem bilden föreställer.
    Menar bara att det inte behöver ligga något mer bakom "gillandet" än just att det.
    Har han inte gjort något annat för att förstöra tilliten så tycker jag att du ska försöka släppa detta och jobba på din självkänsla så du vågar lita på att han faktiskt vill vara med dig och ingen annan.
    För det mesta ja. Ibland gillar han roliga bilder/videoklipp och MYCKET sällan han gillar sina killkompisars foton. Jag själv kan gilla roliga bilder och fina bilder som mina tjejkompisar lägger upp på sig själva eller på något annat fint motiv. Men om ser jag en kille som lägger upp en snygg bild på sig så tittar jag på den ja, tycker han är snygg ja. Gillar bilden. Nej. 

Ja du har nog rätt att det ligger nog inte så mycket bakom det. Jag frågade honom bara vad syftet var och så sa han att han vill bara vara snäll och höja människans självfötroende om hon lagt upp en bild på sig. ATt hon ska känna sig fin.  
  • zazzaa
    P30 skrev 2013-09-03 01:52:09 följande:
    Ärligt talat? Era män får inte gilla bilder på facebook?

Ibland är man mer glad för sin relation än andra gånger...

GÅ I TERAPI OCH TA HAND OM ERA EGNA PROBLEM!!! 
    Får och får. Har aldrig sagt att han inte får. Det är hans facebook. Jag bara säger att jag blir stött och sårad av det. Och därför har jag valt att avsluta min facebook så jag slipper se det. Eftersom det bara är jobbigt
  • zazzaa
    Suz skrev 2013-09-03 01:49:13 följande:
    Jag sa till min man att han får inte göra så o han slutade.
    Shorona skrev 2013-09-03 09:05:47 följande:
    Ja, han får gilla. Nej, det är inget problem. Han har ögon, han ser andra snygga människor precis som jag. Det är mig han älskar, det är mig han vill vara med. Det är mig han spenderar tid med, det är mig han ser framåt med.

Är det verkligen bara det som är problemet? Hur har ni det i övrigt?

Nja asså vi har ju det bra annars. Tycker bara detta är jobbigt. och tycker det är jobbigt när han försöker tjata till sig analsex. Har ställt upp på det några gånger, men tyckte inte om det, men ändå fortsätter han att tjata om det. Det är väl bara dessa 2 sakerna jag tycker är jobbigt. 
  • zazzaa
    Emmis skrev 2013-09-03 09:10:35 följande:
    Min sambo får gilla precis vad han vill. Av den enkla anledning att jag skulle bli galen om han sa till mig vad jag fick och inte fick göra på min facebook. Dumpa karln för hans skull, TS!
    Jag vet att många tycker detta är löjligt. Och ja, det är det kanske för det hade kunnat vara värre så därför tänker jag inte dumpa honom pga av en sådan "löjlig" sak. Då är det bättre jag stänger ner min facebook så slipper jag det. 
  • zazzaa
    giftgrodan skrev 2013-09-03 09:17:46 följande:
    Behovet? Jag tror att du får inse att många andra inte ser på ett "lajkande" på samma sätt som du... Jag skulle aldrig tänka att det handlar om att ragga eller flirta, men så har jag aldrig sett det användas på det sättet heller. Jag gillar fina/roliga/beskrivande bilder oavsett vem eller vad de föreställer.
    Nej du har nog rätt. Han sa att han gör det inte för att flirta eller ragga utan enbart för att vara snäll och höja deras självförtroende
  • emeliestrindin
    zazzaa skrev 2013-09-02 20:02:25 följande:
    Vad tycker ni om det? Känns det okej för er?

Min kille sitter och gillar tjejers bilder till höger och vänster. Det sårar mig. Jag har berättat för honom vad jag känner och han säger att han tycker det är larvigt att det bara är facebook. Jag vet att det kanske bara är en larvig grej och att det BARA är facebook. Men om det nu "bara" 'är facebook, varför är det så viktigt att gå in och gilla andras bilder? Han slutade med det ett tag när jag sa hur dåligt jag mådde utav det. Men han har börjat igen. Jag pratade med honom igen om det att jag blir ledsen. Han blev arg för att han tycker jag är löjlig och han accepterar inte att jag blir sur över en sådan grej. Ibland är det helt vanliga foton han gillar ett vanligt random foto på en tjej han gillar, ibland, är det gamla flammor, ragg och på tjejer som verkligen står och putar med allt de har och som gör sig redigt snygga gillar han. Och på polarnas flickvänner gillar han också bilder. 

När jag ser detta försöker jag verkligen ta det lugnt och tänka "det betyder inget, bara facebook" men jag blir ändå alltid lika ledsen. Jag frågade honom varför han gör det om det är enbart för att de är snygga. Så svarade han ibland, men det är fint att kunna höja någon annans självförtroende genom att gilla deras bilder. Men är det inte viktigare att han lägger ner tid på mig och höja mitt självförtroende? Som är väldigt dåligt och blir inte bättre av att han gillar runt på andras bilder. 

Jag har nu stängt ner min facebook för att jag vill inte se det mer för jag mår dåligt av det. Om han nu mår så bra och det ligger i hans intresse att gilla fina bilder på tjejer så är det nog bäst att jag inte har facebook.  

självklart får man tycka att andra är snygga. Det vore omänskligt om man inte tyckte någon annan också var snygg. Men jag vill inte se/höra det.

Tycker ni att jag överreagerar? Hur hade ni själva reagerat?
    Jag har själv en kille som VET att jag lätt blir svartsjuk om han gillar lättklädda tjejers foton på instagram/FB.. Jag har sagt åt han att jag blir svartsjuk och mår dåligt över att han gillar såna foton och sällan mina numera.. Men han säger att det bara är foton och att han gillar för att det är kul... Klart man får gilla andra bilders foton med lixom lättklädda bilder på massa smala tjejer? De tycker jag är respektlöst.! Mina vänner tycker att han behandlar mig som skit osv.. Men då jag snackade med en killkompis  om vårat liv, så vart min kille alldeles uppe på tok och skrev hotsaker till min killkompis också sa han att om min killkompis skriver till mig igen så komma min kille spöa ner killkompisen.. Men jag, jag får inte skriva saker till hans tjejkompisar för då blir han jävligt arg och skäller på mig.. Vet inte vad jag ska göra... Jag kanske förtjänar bättre.. 
  • Godnatt
    zazzaa skrev 2013-09-02 20:31:37 följande:
    förstår inte varför man har behovet av det när man är i en relation. När jag har varit singel har jag gillat runt killars bilder. Men aldrig när jag haft förhållande. För jag har inte det behovet då. För mig är det som att ragga, flirta eller "vidga sina vyer" när man like:ar runt på det motsatta könets bilder. 
    Så, när du var singel, klickade du "gilla" på någon killes bild för att flörta? Om detta stämmer känns det som den springande punkten är att du tror att din killes klickande motsvarar dit eget klickande och motiv.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Hen90

Jag var precis likadan och jag och min pojkvän bråkade mycket om detta. Som också hör till saken var att han när vi endast varit ihop i några få månader började han plugga 2timmar ifrån mig. Han bjöd hem en tjej för att förkröka hemma hos honom första skoldagen. Tro mig, distansförhållande, halvdant engagemang från killen, massa nya tjejkompisar, gillande på instagram osv, lägger upp bilder med dom men visar mig ungefär 5% uppskattning och man känner sig sjukt utanför och får träffas kanske fyra dagar i månaden. Vi hade aldrig bott i samma stad heller, så om man ska klara av allt det där bör man bo i samma stad och få vara delaktig och även träffa hans vänner.

• överkörd

Jag förstår dig. Har haft problem med 2 pojkvänner och deras gillande.

Den första satt och gillade nån sida på sexiga rödhåriga brudar. Jag är blond och jag tog det verkligen som en förolämpning. Men han kunde jag ändå säga till att jag blev ledsen och han lyssna.

Den nu varande pojkvännen träffade jag via en trekant. Han hatar barn, han hatar hästar och hundar. När det kommer till den här tjejen gillar han allt och det sårar jätte mycket. Dels att det skulle va en engångs grej med henne men att han inte släpper henne och fortsätter gilla och gilla förstör mina känslor mot honom. Jag har tagit upp det första skoja han bort det. Nu tog jag upp det igen och han har inte ens kommenterat det hela.

Klart man ska få gilla bilder på kompisar osv men så fort det blir en grej av det och ett problem klart det inte är okej

• Tuuuuuut

Jag har ingen aning om vad han gillar på fb. Jag har annat för mig än att leta efter sånt, och känner inget behov av att göra det. Kanske är det snarare där skon klämmer - att du upplever att du faktiskt har det. I så fall har ni andra problem än några gilla på fb.

• äldreochklokare

har du en väldigt flörtig partner så kan jag förstå om det inte känns så bra. Är han sån även IRL?

Om det annars bara handlar om att man gillar bilder likväl som man gillar bilder på hundar eller natur, så ser jag inget fel i det

Svar på tråden Gillar era killar/män bilder på andra tjejer/kvinnor på fb?