Gillar era killar/män bilder på andra tjejer/kvinnor på fb?
Vad tycker ni om det? Känns det okej för er?
Min kille sitter och gillar tjejers bilder till höger och vänster. Det sårar mig. Jag har berättat för honom vad jag känner och han säger att han tycker det är larvigt att det bara är facebook. Jag vet att det kanske bara är en larvig grej och att det BARA är facebook. Men om det nu "bara" 'är facebook, varför är det så viktigt att gå in och gilla andras bilder? Han slutade med det ett tag när jag sa hur dåligt jag mådde utav det. Men han har börjat igen. Jag pratade med honom igen om det att jag blir ledsen. Han blev arg för att han tycker jag är löjlig och han accepterar inte att jag blir sur över en sådan grej. Ibland är det helt vanliga foton han gillar ett vanligt random foto på en tjej han gillar, ibland, är det gamla flammor, ragg och på tjejer som verkligen står och putar med allt de har och som gör sig redigt snygga gillar han. Och på polarnas flickvänner gillar han också bilder.
När jag ser detta försöker jag verkligen ta det lugnt och tänka "det betyder inget, bara facebook" men jag blir ändå alltid lika ledsen. Jag frågade honom varför han gör det om det är enbart för att de är snygga. Så svarade han ibland, men det är fint att kunna höja någon annans självförtroende genom att gilla deras bilder. Men är det inte viktigare att han lägger ner tid på mig och höja mitt självförtroende? Som är väldigt dåligt och blir inte bättre av att han gillar runt på andras bilder.
Jag har nu stängt ner min facebook för att jag vill inte se det mer för jag mår dåligt av det. Om han nu mår så bra och det ligger i hans intresse att gilla fina bilder på tjejer så är det nog bäst att jag inte har facebook.
självklart får man tycka att andra är snygga. Det vore omänskligt om man inte tyckte någon annan också var snygg. Men jag vill inte se/höra det.
Tycker ni att jag överreagerar? Hur hade ni själva reagerat?