• VickiLee

Dags att flytta för vår 18 åring, men vart? TIPS!!!?

Hej

Vi har förlikat oss med att det är dags för vår äldsta som (18,5 år) att flytta. Han har ett förståndshandikapp, autistiska drag och svårbehandlad ep. Han är som en "stoppkloss" för hela familjen, har ingen egen motor, vill inget och blir lätt  arg och vrång vid krav...hur mycket vi än älskar honom känner vi oss nu utmattade. 

Han älskar djur...... och sin pinne som han släpar runt vart han än går. Har bra ordförståelse men har slutat att prata med åren.

Vi bor i Stockholm och vill nu ha tips på boenden som är bra, gärna ett som kan erbjuda djur och natur. Det kan ligga några mil utanför Stockholm, rätt boende åker vi mer än gärna lite längre för. 

OERHÖRT TACKSAM FÖR TIPS!!!!!/ Veronica  

• Svar på tråden Dags att flytta för vår 18 åring, men vart? TIPS!!!?
  • Queenie70

I järna finns ett boende för unga vuxna med handikapp. Jag har varit på studiebesök där och det verkade toppen och "varmt" djur, sysselsättning och studier. Absolut ett ställe jag själv skulle välja för ett barn med handikapp.

• VickiLee
    Queenie70 skrev 2013-09-02 20:24:36 följande:
    I järna finns ett boende för unga vuxna med handikapp. Jag har varit på studiebesök där och det verkade toppen och "varmt" djur, sysselsättning och studier. Absolut ett ställe jag själv skulle välja för ett barn med handikapp.
    Vet du vad det heter?
  • Queenie70

Vårdinge by på Rudolf Steiner stiftelsen var det jag tänkte på. Tydligen svårt att komma in På dock..

• Queenie70

Bilder och presentationer på nätet säger ju egentligen ingenting, där låter ju allt bra. Jag minns bara känslan när jag var där att det liksom kändes så rätt och så oerhört sympatiskt hela upplägget. Gör ett studiebesök vettja :)

Svar på tråden Dags att flytta för vår 18 åring, men vart? TIPS!!!?