• Wonderlife44

Han är så snål !!

Jag är tillsammans med en kille sedan ett halvår. Allt har varit bra, men nu har det kommit smygandes mer och mer att jag känner mig utnyttjad. 
    Vi tjänar lika mycket. Han bor i en liten, liten lägenhet. Jag bor i stort hus. Vi har barn varannan vecka. Jag har varit och är så glad över att träffat honom, men nu känner jag mig utnyttjad! 

Eftersom vi alltid är hos mig, så blir det att han äter hos mig , han ber gärna om matlåda till sitt jobb ofta. Detta har jag inte tänkt på, tills för några veckor sedan. Då var vi hos hans föräldrar som bor 30 mil härifrån. Vistannade på en mack för att köpa varsin macka, han sprang nästan till kassan för att betala sitt eget! Jag skulle självklart betalat bådas, men då blev jag irriterad och betalade mitt själv. Jag trodde  att jag skulle bli bortskämd under resan till hans föräldrar, men all mat vi åt fick jag betala själv och det tycker jag är PINSAMT!
    När vi gick ut med hans kompisar, betalade de inträde för han och mig. Det var JAG som fick bjuda tillbaks! Han nämnde det inte ens förrän jag sa det när vi kom hem, då sa han- "Jag kan betala tillbaks till dig i natura". Då sa jag surt att jag är väl ingen hora.. 

Han kan köpa blommor ibland och han är kärleksfull, men det här dumsnåla hatar jag!   

Vi är över 40 år och fastanställda med normallön. Till födelsedagspresent fick jag ett läderarmband för under
    hundralappen! Det kändes som värsta skämtet!  

Han är snål och jag är generös. Men hur ska jag lösa detta? Jag är så  irriterad nu!!     

• Svar på tråden Han är så snål !!
  • Dixie

Jag hade berättat att jag inte kan fortsätta ett förhållande med någon som är snål, då har han en chans att ändra sig - eller så är de sparade pengarna viktigare för honom!

• Vickan I

Finns nog inte så mkt att lösa med en fyrtioårig snåljåp. Du kan ju testa säga ngt, men det blir nog mest slingrande svar på något sådant. Det är nog mer av karaktären acceptera eller dra.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Raz

Dax att visa honom hur han agerar, ge tillbaka med samma mynt, sluta vara generös och kräv betalning om han ska äta hos dig.

Ifrågasätter han ditt ändrade beteende, så säg att du trodde det var så han ville att det skulle vara, då han är sån mot dig, du gjorde bara samma sak. 

• miinimee1981

Usch nae!!!.. vilket stolpskott!!. När ni handlar nästa gång säg.. jahopp då äre väl din tur å betala denna gång.

• Wonderlife44

Nu har jag pratat med honom. Och han LOVAR dyrt och heligt att bättra sig! Men nu kommer fler incidenter smygande. Tycker ni det är okej att han hade visst tagit kort på mitt hus, dock ej inomhus- hoppas jag, och så visade han det för sina föräldrar och syskon. " titta vad fint min tjej bor" !

Är det okej tycker ni?? Att visa upp MITT hus??

• Vitrysk hockeyhjälte
    Wonderlife44 skrev 2013-09-05 09:51:28 följande:
    Nu har jag pratat med honom. Och han LOVAR dyrt och heligt att bättra sig! Men nu kommer fler incidenter smygande. Tycker ni det är okej att han hade visst tagit kort på mitt hus, dock ej inomhus- hoppas jag, och så visade han det för sina föräldrar och syskon. " titta vad fint min tjej bor" !

Det känns möjligen som lite skumt beteende, men knappast "stora bokstäver och dubbla frågetecken"-opassande.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Ano Nymast
    Wonderlife44 skrev 2013-09-05 09:51:28 följande:

Varför skulle det inte vara ok att visa bilder på utsidan på ditt hus?

Snålheten skulle jag inte fixa att leva ihop med,. Men du verkar ha hängt upp dej på att han gör allting fel om det även är fel att han "skryter" om ditt fina hus.
  • Duckan

Huset- Inget konstigt. Hans snålhet- Bedrövlig. Skulle inte orka med det.

Svar på tråden Han är så snål !!