• nadane

11-årig dotter har en hård knöl på/i ena bröstet.

Sen en vecka tillbaka har 11-åriga dottern klagat över att hon är öm i ena bröstvårtan/vårtgården. Förmodligen är det väl brösten som börjat utvecklas men tittade mer noga idag och kände och det var en jättehård knöl just bara på bröstvårtan och vårtgården, inget runt om. Kommer ju inte ihåg hur det var när man själv började utveckla bröst men ni som har eller har haft döttrar i puberteten, låter detta normalt eller borde det kollas upp?

• Svar på tråden 11-årig dotter har en hård knöl på/i ena bröstet.
  • Glusper

Har inga dörrar men, de är nog normalt.
    Kolla upp för säkretskull:)

• fluu

Jag hade så innan mina bröst började växa. Avvakta lite och försvinner det inte så kontakta läkare.

Det är nog inget konstigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aimee68

Vår dotter hade likadant i den åldern. Det är förmodligen bröstkörtlar som visar sig innan puberteten.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • nadane

Ok, tack för era svar! Då verkar det nog ändå vara normalt. Får väl hålla lite koll på det dock, vet iofs inte vad det annars skulle kunna vara.

• Birgitta2

Minns hur fruktansvärt ont jag själv hade i den åldern. Men om du är orolig så är det kanske värt ett besök på vårdcentralen?

• K med lilla E

Min dotter fick också det men hon hade bara precis fyllt 8 så vi kollade upp det hos barnläkaren, men det var helt normalt och tjejer börjar sin utveckling/puberteten på det sättet och inte konstigt alls, men pga detta så fick vi köpa toppar åt henne att ha under tröjan för det gjorde fruktansvärt ont, nu är det bättre och hon har börjat utveckla bröst, hon fyller 9 i november så det är väl lite tidigt, men inte alls onormalt på något sätt. Så du kan nog vara lugn TS men låt henne ha något mjukt linne eller en topp om hon har ont.

• Tilsa

Har också så och är 12år blev lite orolig först eftersom har hört så mycket om cancer men det verkar vara fullt normalt.

Svar på tråden 11-årig dotter har en hård knöl på/i ena bröstet.