• Omogen citron

    Har bara 50 000 kvar till lön, hur ska vi klara oss?

    Söker med ljus och lykta efter alla spartips jag kan få, kommer att leva på en begränsad budget fram till nästa lön den 25:e, har i dagsläget ganska exakt 50 000 kvar och det ska räcka till mat och nöjen för två vuxna och två tonåringar. Är inte van att snåla och spara så som sagt, jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få på hur man lever snålt, någon har kanske recept att dela med sig av. Förbrukningsartiklar som schampoo, tvättmedel osv finns så att det räcker hela månaden, det är maten som är mest kritisk.


  • Svar på tråden Har bara 50 000 kvar till lön, hur ska vi klara oss?
  • Jimman

    Du gör verkligen skäl för ditt nick ! Omogen! Kom med bättre trådar tack

  • Gizmo

    Tycker att det är dålig stil att göra sig "rolig" på de personer med mindre pengar bekostnad!

  • Modernmom

    Nu tror ju jag i och för sig att den omogna citronen gör sig rolig över folk som har det bra, men klagar ändå.

  • Smulan 89

    Exakt samma text i TS finns i en annan tråd. Då heter TS: Anonym (fattig) och har ändrat 50 000 kr till 9 000 kr. Känns lite som att någon vet hur Ctrl C, Ctrl V funkar i alla fall Flört

  • Gizmo
    Smulan 89 skrev 2013-09-03 18:26:05 följande:
    Exakt samma text i TS finns i en annan tråd. Då heter TS: Anonym (fattig) och har ändrat 50 000 kr till 9 000 kr. Känns lite som att någon vet hur Ctrl C, Ctrl V funkar i alla fall Flört
    Det är väl bra att ts vet hur tangentbordet funkar....
  • Aniiee

    Varför känns det aningens påkallat att länka till den här tråden som jag skapade en gång....?

    Det är så förbannat lätt att göra sig lustig över andra.... fortsätt med TS... 


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Omogen citron
    Gizmo skrev 2013-09-03 18:07:05 följande:
    Tycker att det är dålig stil att göra sig "rolig" på de personer med mindre pengar bekostnad!



    Tråden kommer av en tjej som "bara" hade 9000 kvar till den 20: e då allt var betalt.
  • Omogen citron
    Aniiee skrev 2013-09-03 18:41:09 följande:
    Varför känns det aningens påkallat att länka till den här tråden som jag skapade en gång....?Det är så förbannat lätt att göra sig lustig över andra.... fortsätt med TS... 



    Det är inte din tråd, sluta vara så lättkränkt!
  • Omogen citron
    matildadl skrev 2013-09-03 18:16:01 följande:
    Istället för att köpa 4 humrar till helgen så räcker det med 2, barnen kan äta räkor! ;)



    Är det säkert, mår inte barnen dåligt av det? Jag har hört att man ska äta en hummer om dagen iaf och jag kan absolut inte tänka mig att köpa fryst hummer.
  • duntoss

    Ut o fånga humrar själv. Det tjänar du lite på , likamed ostron o hjortfileerna får du jaga själv nu denna fattigamånad.

  • Omogen citron
    duntoss skrev 2013-09-04 15:44:59 följande:
    Ut o fånga humrar själv. Det tjänar du lite på , likamed ostron o hjortfileerna får du jaga själv nu denna fattigamånad.



    Det får jag nästan göra. *suckar* Men jag tycker det är hemskt att man inte får någon hjälp av soc.
  • Isnogood
    Omogen citron skrev 2013-09-03 17:52:17 följande:
    Söker med ljus och lykta efter alla spartips jag kan få, kommer att leva på en begränsad budget fram till nästa lön den 25:e, har i dagsläget ganska exakt 50 000 kvar och det ska räcka till mat och nöjen för två vuxna och två tonåringar. Är inte van att snåla och spara så som sagt, jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få på hur man lever snålt, någon har kanske recept att dela med sig av. Förbrukningsartiklar som schampoo, tvättmedel osv finns så att det räcker hela månaden, det är maten som är mest kritisk.

    "Klapparom"

    Tyvärr TS, det är KÖRT, ni kommer inte klara denna måna utn minst 14 smslån o eventuellt sälja båten o jaktstugan

    Lider med dig Gråter    
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • JoBa

    Jodå, det går. En gång blev det då för mig. Jag hade haft tjänstledigt tre veckor den månaden, och traktamentesutbetalningen hade personalavdelningen slarvat bort. Dessutom blev jag tvungen att betala ut övertidsersättning till husan!

    Jag fick lov att låta helikoptern stå och ta Rollsen till operan. Inte kul - det var ju över en mil! Men jag gnetade på och snålade, och överlevde även om det var tufft. Nu är ekonomin i balans igen. Det där vill jag aldrig mer uppleva!

Svar på tråden Har bara 50 000 kvar till lön, hur ska vi klara oss?