Bra begagnatköp?
Hej! Jag behöver hjälp i barnvagnsdjungeln. Har nu en brio happy och tycker den är så fruktansvärt tung och otymplig. Jag som är kort har svårt att fälla ihop den då man liksom måste hänga sig över handtaget för att dra i spärrarna, och dessutom är den tung och klumpig och omöjlig att få in i bilen utan att jag blir smutsig eller klämd. Den funkar ju, och det känns dumt att byta något som funkar då jag kanske inte kommer använda vagnen så länge till, men nu känner jag att jag håller på att bli tokig på åbäket.
Så, vad finns det för bra vagnar som man kan köpa begagnat? Helst ganska billigt... Såg att många säljer teutonia mistral, men den verkar också klumpig efter lite googlande. Jag har väl egentligen inte så många krav mer än att det skall vara en vagn med sitt- och liggdel som tål att köpas begagnad, alltså inte slits för mycket av normal användning, och så skall den ju helst då vara lätt att fälla ihop och lyfta. Någon som har tips på vilken vagn man ska kika efter? Någon man skall undvika?