• Pappa28

Hon blev förälskad i någon annan.

Hej. Jag och min fru har varit tillsammans i 6 år. Vi fick barn ganska tidigt och det är en av anledningarna till att vi gifte oss så snabbt också.Jag kännde ganska tidigt att hon var den rätta för mig och mina känslor var besvarade.

Småbarnstiden har varit ganska tufft för oss eftersom vi inte planerat för det. Min första prioritet var att säkra vår ekonomi. Jag studerade vid tillfället och kämpade med att fixa ett fast inkomst mitt under finanskrisen och lyckades med det medan alla företag varslade.

Jag gick in för ett liv som småbarnförälder och jag kände att hon saknade romantiken. Vi gjorde saker tillsammans men försökte samtidigt att få henne att inse att denna tid inte är en dans på rosor.

Nu när barnen blivit lite större och hon lyckats få ett fast jobb hon trivdes med tänkte jag att allt var på väg att lösas. Men jag såg att hon inte mådde bra. Efter ett tag konfronterade jag henne. Hon erkände att hon under några månaders tid hade blivit förälskad i sitt jobb. Jag trodde först att det handlad om en arbetskamrat. Men hon jobbar på ett behandlingshem och hon had blivit förälskad i en "ensamkommande" flyktingbarn på 20 år.

Min första reaktion var att kicka ut henne. Jag förstår att man kan bli förälskad. Jag skulle kunna bli det också. Men detta var för mycket. Hur kunde hon riskera så mycket för ingenting. Hon säger att hon alltid förstod att det inte skulle kunna leda någonstans och att hon rättfärdigade det för sig själv med att det var oskyldigt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Att hon blev förälskad i någon som det absolut inte skulle kunna ha något med som att det var ett tecken på desperation att hon verkligen ville ha min uppmärksamhet jämfört med att hon skulle ha förälskat sig i någon som hon kunde ha ett liv tillsammans med.

Hjälp mig att reda ut mina tankar snälla.

Vi har pratat om dessa saker men jag käner ayt jag behöver feedback utifrån.

• Svar på tråden Hon blev förälskad i någon annan.
  • Pappa28

Enbart känslor och skrivit till varandra via facebook. Inga djupa samtal där heller enligt henne

• YummyMami
    Pappa28 skrev 2013-09-04 09:05:22 följande:
    Enbart känslor och skrivit till varandra via facebook. Inga djupa samtal där heller enligt henne

Det händer så ibland, så länge hon inte gör något åt det och ni två börjar va lite närmare istället så går det över
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
Svar på tråden Hon blev förälskad i någon annan.