• Mimmis rum

Vad har hänt med FL?

Det är ganska så många år sedan jag var här inne, men har nu hittade jag tillbaka.

Vad händer? "Alla" är ju anonyma?

Kaxig är man, åsikter i allt har man och far och flänger med ordvitsar i alla möjliga trådar, som både sårar och kan hamna väldigt fel hos en annan?

.... och detta sitter man och gör i sin lilla "hemlighet"? 

Jättetråkig attityd och en trist utveckling på sidan, tycker jag!  

• Svar på tråden Vad har hänt med FL?
  • Mimmis rum
    Plainsongs skrev 2013-09-04 10:32:24 följande:
    Håller med. Himla tråkigt.

Ja, att "få vara" anonym fyller absolut sitt syfte, i olika känsliga ämnen.

Men som det är nu?
    Värsta elakhetscentrumet ju, där ingen behöver ta ansvar för någonting

Jättetråkig stämning har det fört med sig, tycker jag!    
  • högavisan

Har precis hittat hit, men trodde väl att det var som vilket annat forum som helst. Trevliga och otrevliga om vartannat?

Det här med att vara anonym, brukar det inte vara så menar du? En del frågeställningar är ju lite känsliga och då är det väl bra om man kan vara just anonym? Jag vill minnas att lösenord läckte för runt något år sedan, och det är det kanske måttligt roligt om man lämnat ut mycket om sej själv tänker jag. Men du kanske menar något annat?

Hur som helst, jag tycker överlag att forumet är bra, de seriösa trådarna verkar hålla kvalité, de andra är jag personligen inte så intresserad av. Skulle jag klaga på något så vore det den tekniska lösningen, sökmotorn är slö och att hitta tex citerade inlägg mm är rörigt.     

• Mimmis rum
    högavisan skrev 2013-09-04 10:39:18 följande:
    Har precis hittat hit, men trodde väl att det var som vilket annat forum som helst. Trevliga och otrevliga om vartannat?

Det här med att vara anonym, brukar det inte vara så menar du? En del frågeställningar är ju lite känsliga och då är det väl bra om man kan vara just anonym? Jag vill minnas att lösenord läckte för runt något år sedan, och det är det kanske måttligt roligt om man lämnat ut mycket om sej själv tänker jag. Men du kanske menar något annat?

Hur som helst, jag tycker överlag att forumet är bra, de seriösa trådarna verkar hålla kvalité, de andra är jag personligen inte så intresserad av. Skulle jag klaga på något så vore det den tekniska lösningen, sökmotorn är slö och att hitta tex citerade inlägg mm är rörigt.     

Ja jag vet inte...
    Upplever det lite märkligt nu och tycker det var annorlunda förr.
    Tycker det är trevligt när man kan SE vem man "pratar" med, särskilt i trådar om politik/religion etc...   

Som jag skrev, i vissa ämnen så fyller det absolut sin funktion, men när det används bara för att man ska kunna vara hur oförskämd som helst, så tycker jag det har tappat sitt syfte.

Bra att du är nöjd     
  • högavisan
    Mimmis rum skrev 2013-09-04 10:46:08 följande:

Ja jag vet inte...
    Upplever det lite märkligt nu och tycker det var annorlunda förr.
    Tycker det är trevligt när man kan SE vem man "pratar" med, särskilt i trådar om politik/religion etc...   

Som jag skrev, i vissa ämnen så fyller det absolut sin funktion, men när det används bara för att man ska kunna vara hur oförskämd som helst, så tycker jag det har tappat sitt syfte.

Bra att du är nöjd     

Jaha, du menar så. Ja, det är illa, ska man nu envisas med att vara oförskämd kan man ju åtminstone vara så rak att man står för det med.
  • Monchichier

En lösning skulle vara att ta bort anonymiteten helt och hållet.
    Men då tillåta att man har fler än ett konto, ett som man är lite privatare med och ett som man använder när man vill vara anonym.

• liquorice

En sån här tråd kommer varje år, sedan flera år tillbaka där folk undrar vad som hänt.

Min slutsats är att det jämt varit så här, mer eller mindre. Jag har hängt här sen 2004 drygt.

• Mimmis rum
    liquorice skrev 2013-09-06 21:24:28 följande:
    En sån här tråd kommer varje år, sedan flera år tillbaka där folk undrar vad som hänt.

Min slutsats är att det jämt varit så här, mer eller mindre. Jag har hängt här sen 2004 drygt.

Fast det stämmer inte.

Jag pratar om en stor förändring!!

När jag var här så fanns det en mängd med moderatorer som dök upp om man råkade vara anonym utan att det fanns en anledning till det. Det var precis bara i ett känsligt syfte man fick vara det. Säger inte att DET var det bästa, tror inte så mycket på ytterligheter, men som det är nu är det ju värsta pajkastningen i varenda tråd man klivet in. Trist!

Så skillnaden är enorm!    
Svar på tråden Vad har hänt med FL?