Använder ni väskor i äkta Läder?
Har funderat med några kompisar hur människor använder läderväskor numera.
Om ni anväder så vad har ni för model /märke?
Hur mycket använder ni dem?
Om ni inte använder så varför?
Tack för era svar ;)
Har funderat med några kompisar hur människor använder läderväskor numera.
Om ni anväder så vad har ni för model /märke?
Hur mycket använder ni dem?
Om ni inte använder så varför?
Tack för era svar ;)
Inte läder däremot skinn. Ingen aning om märket. Det spelar ingen roll.
Jag har flera stycken , svart Mulberry , svart Jimmy Choo och lite annat. De håller bra.
Givetvis köper jag väskor i riktiga material och inte halvbilliga fabrikat. Gillar inte väskor med stora emblem på så jag har mycket Mulberry i min ägo. Använder päls också.
...Läder när håret (pälsen) TAGITS BORT (ska det stå) sen garvats och färgats...
Jag är vegetarian också , men jag äter inte väskor. ;)
Skinn är hud med eller utan hår.
I bearbetad form kallas de stora djurens hudar ofta för läder och de små djurens hudar för skinn.
Källa
sv.wikipedia.org/w/index.php
Ok länken blev tokig..
Källa Wikipedia
Jag använder nästan enbart läder/skinnväskor. Är de inte i läder så är det canvas eller tyg.
Mina favoriter som jag använder mest är en ljus Miu Miu, en svart Marc Jacobs, en ljus från WERA och en lite större från Louis Vuitton. Bra kvalitet på samtliga, och alla är i olika modeller, så det finns alltid en som funkar! Sen har jag 4-5 kuvertväskor (de flesta second hand/vintage) som jag har när jag går ut.
Nej, jag undviker produkter som kommer från djur. Jag skulle inte köpa en ny väska i läder, jag har dock någon gammal som jag fått i present. Fejkmaterialen är så pass bra nu för tiden och då slipper man dessutom den hemska lukten. Jag har ändå aldrig slitit ut någon väska, modet förändras och man tröttnar på dom efter ett tag.