• Bibbiz

Använder ni väskor i äkta Läder?

Har funderat med några kompisar hur människor använder läderväskor numera.

Om ni anväder så vad har ni för model /märke?

Hur mycket använder ni dem?

Om ni inte använder så varför?

Tack för era svar ;)

• Svar på tråden Använder ni väskor i äkta Läder?
  • IsDimma

Inte läder däremot skinn. Ingen aning om märket. Det spelar ingen roll.

• hallontroll

Jag har flera stycken , svart Mulberry , svart Jimmy Choo och lite annat. De håller bra.

• Triemer

Givetvis köper jag väskor i riktiga material och inte halvbilliga fabrikat. Gillar inte väskor med stora emblem på så jag har mycket Mulberry i min ägo. Använder päls också. 

• Zoja
    Virriga Vera skrev 2013-09-04 19:08:59 följande:
    Faktiskt så har jag inte hittat något som håller lika bra som mina skinn/läderväskor. Jag har 1 stor lädertrunk som är närmare 60 år gammal och den är så snygg. En svart jägarväska som jag fick ny för 40 år sedan och som faktiskt är snyggare nu än då. 1 Mulberryväska som jag köpte för 2 år sedan som ser helt ny ut och som bara blir vackrare ju mer jag använder den. 1 st portfölj/väska som är mer än 50 år gammal som jag ärvt av min pappa som är så vacker och snygg (inte pappa då, utan väskan). Jag tvivlar på att plastväskor håller så länge och blir bara finare ju mer du använder dem.
    Det finns om man letar online, även vissa återförsäljare i Sverige. 
    Till exempel:
    http://www.vegetarian-shoes.co.uk/other_stuff___insoles___polish/satchel_apricot/14676_p.html
    http://www.veganchic.com/products/Casual-Vegan-Bag---Terry+70003-0015.html 
  • ansen
    IsDimma skrev 2013-09-04 19:11:42 följande:
    Inte läder däremot skinn. Ingen aning om märket. Det spelar ingen roll.
    Är det skillnad på läder och skinn?

Skinn är det vän när håret sitter kvar.

Läder när håret (pälsen) garvats och färgats... alltså det som används till kläder, bilklädslar, skor etc ??
  • ansen

...Läder när håret (pälsen) TAGITS BORT (ska det stå) sen garvats och färgats...

• U never saw me
    Omogen citron skrev 2013-09-04 18:50:36 följande:
    Nej, jag använder inte läder, skinn, päls eller dylikt alls. Jag är vegetarian, så det skulle bli lite fel, och inte kännas särskilt bra.
    Samma här.
  • hallontroll

Jag är vegetarian också , men jag äter inte väskor. ;)

• pica pica

Jag använder nästan enbart läder/skinnväskor. Är de inte i läder så är det canvas eller tyg.  

Mina favoriter som jag använder mest är en ljus Miu Miu, en svart Marc Jacobs, en ljus från WERA och en lite större från Louis Vuitton. Bra kvalitet på samtliga, och alla är i olika modeller, så det finns alltid en som funkar! Sen har jag 4-5 kuvertväskor (de flesta second hand/vintage) som jag har när jag går ut.

• Stacey

Nej, jag undviker produkter som kommer från djur. Jag skulle inte köpa en ny väska i läder, jag har dock någon gammal som jag fått i present. Fejkmaterialen är så pass bra nu för tiden och då slipper man dessutom den hemska lukten. Jag har ändå aldrig slitit ut någon väska, modet förändras och man tröttnar på dom efter ett tag.

Svar på tråden Använder ni väskor i äkta Läder?