• Maadzz

Kommer jag behöva tvillingvagn??

Hej!
    Vi väntar smått i Januari, och då kommer våran dotter att vara strax under 2,5 år. Som rubriken lyder, tror ni att vi kommer vara i behov av en tvillingvagn?  
    Hur pass mycket/ofta brukar en 2,5 åring åka vagn upplever ni som haft barn i den åldern? :)

• Svar på tråden Kommer jag behöva tvillingvagn??
  • Mitarashi

Min dotter är 2,5 och åker vagn dagligen. På morgonen till förskolan och sen om hon blir trött i benen på vägen hem (ca 30 min att gå). Om vi ska och handla åker hon vagn mest för min bekvämlighets skull då hon annars röjjer runt i affären.

Även om vi ska vara borta länge behövs vagnen, speciellt då hon oftast vilar en stund mitt på dagen.

• Maadzz

Ja, det kanske är en nödvändighet med en duovagn, hade hoppats på att "slippa" det faktiskt dock.
    Vi bor ju väldigt nära dagis, bara ca 300 meter bort.
    Tänkte att affärer och dyligt kanske kunde gå att lösa med ståbräda, och om hon blir trött så kan nytillskottet sitta i bärsele o lilltjejen i vagnen, men då kom jag på att det är ju en vagn med endast liggdel jag tänkt att använda, så där sprack den idén oxå.

Det här tåls att fundera ordentligt på..  

• msmalin

När mitt tredje barn kom så var andra barnet två. Jag var säker på att jag behövde syskonvagn och köpte en. En som användes Max tre gånger. Ståbräda räckte. Alla barn är olika och du märker kanske redan nu hur mycket eller lite du använder vagn. Behovet blir mindre med åldern. Och mindre om barnet övas i att gå, får upp konditionen osv.

• Mitarashi

Du kan inte ha en sittvagn med mjuklift då? Tänkte att det då är lätt att ta ur mjukliften och förvara den i korgen under så 2-åringen kan sitta och du kan ha bebis i selen?

• Maadzz

Helst vill jag inte byta vagn, älskar den här vagnen. Kommer även kunna klicka i babyliften i den sen.
    Men dottern är ganska långt fram i utvecklingen, åker mest vagn till dagis på mornarna.
    Det bästa är nog att vänta o se hur det blir efter att syskonet kommit till världen, så jag inte går och köper en syskonvagn helt i onödan :) 

• fab

Vår äldsta var 2 år och 4 mån när lillasyster kom för en månad sedan - ståbrädan funkar finfint - vi har verkligen inte haft behov av syskonvagn, jag är så glad att vi inte slängde pengar i sjön på det. Storasyster går gärna, åker på ståbrädan (jättekul tycker hon) och om hon är väldigt trött efter en lång dag på förskolan (vi har 30 min promenad hem) har hon någon gång krupit in under liggdelen där jag brukar ha skötväskan och lekt koja.

Många sa innan att hon kommer att "bli liten" och avundsjuk och vilja åka vagn hon också, men grejen är ju att hon då vill ligga och mysa i liggdelen, och det "bebisbehovet" hade ändå inte hade blivit tillfredsställt med en syskonvagn... Vi ser till att hon får vara liten på andra sätt istället.

Men alla är olika! Vänta och se vad just ni behöver är mitt råd!

Svar på tråden Kommer jag behöva tvillingvagn??