Du med IBS, hur äter du får att må bra??
har precis fått veta att jag har ganska svår ibs efter massor av undersökningar (medicinsk röntgen, gaskopi och colloskopi) massa prover osv. tog nästan ett år av sjukhus besök för att få svar.
Jag har även fått konstaterat en lättare form av laktos intolerans så nu undviker jag laktos helt och har gjort ett tag redan innan jag fick veta då dottern är mjölkprotein intolerant, kommer det naturligt hemma att vi lagar mat anpassad efter henne. märker direkt nu om jag äter nått med mycket laktos magen ballar ur rejält med en gång.
Misstänker även att magen reagerar på gluten och har precis börjat utesluta det ur kosten, kommer vara "sträng" i början för att kanske kunna slarva lite när jag inte har så fruktansvärt ont som nu (kan nästan inte stå rakt när det är som värst).
de är mina två direkta kopplingar jag kan se med kosten förutom lök i alla fall rå lök ger mig vansinnigt ont i magen.
har misstänkt IBS själv i över ett år nu så det var skönt att få det bekräftat väntar på att få träffa dietist även om det lät lite osäker, skulle höras om en månad igen. får fråga igen då om ingen kallelse kommit då.
Men hur äter ni andra med ibs för att må så bra ni kan???
Känner mig lite vilse just nu!