• Lambda

Kvinnans komlicerade hjärna! Trött på det här!

Det är som att jag har fått nog nu!

I ett års tid har vi haft oskyddat sex men har inte blivit gravid. Däremot har jag upplevt graviditetssyndrom ett flertal gånger. Varje månad är det samma visa! Dagarna, allt från 10 dagar innan eller färre det är tänkt att mensen ska komma. Ja, då kommer även tankarna. TÄNK OM!

Jag har brottats med mig själv. Nej, så kan det inte vara säger den ena tanken samtidigt som en annan tanke säger jo, men kanske. Tror att den här känslan som återkommit varje månad är orsaken till att min mens har krånglat. Min menscykel var upp och ner. Allt från 28 dagar till 15.

Denna månad. Återigen.
    Illamående och yrselkänsla på morgonen. Höll dessutom på att kräkas då jag klev in på macken och det stank av korv där inne. Tänk om jag är gravid!? Hoppet. Misstron. Tvivel. Önskan. Med skakiga händer köpte jag återigen ett test. Nej, nej, nej det kan inte vara så samtidigt som jag tittade på testet och hoppade inom bords. Bli ett plus, bli ett plus! 

Men nej, det var inget plus. Och jag blir galen!
    Är så trött på det här. Orkar inte. Vill slippa alla dessa tankar inför varje mens.
    Sade därför till karln att vi får börja använda skydd. Att hela jag blir som en stor orolig hög inför varje mens. Mina inbillningar. Som tydligen är så starka att det i sin tur påverkar kroppen i verkligheten.

Sen kommer det där med kvinnliga hjärnan.
    Karln säger att vi kan använda kondom. Och jag vill slita han itu!
    Han har oskyddat sex med mig nu, säger att han hoppas på att jag ska bli gravid trots hans svårigheter. Han har nämnt någon gång att hans läkare sagt att det finns hjälp att få. Genom att plocka ut hans säd. Men så nu när jag säger att jag fått nog. Inte sjutton säger han att vi ska gå och få hjälp. Nej, kondomer. Så då blir jag undrande. Vill han inte ha barn? Egentligen? För om han nu vill som han säger så borde han väl vilja göra allt för att få det? Men eftersom han inte nämnde det självmant antar jag att han faktiskt inte vill. 

Så nu skiter jag i det här! Kondom. Inget sex. 
    Spelar ingen roll! Bara jag slipper hoppas för att sedan bli besviken.
    Idag är mensens dag så kom nu då!!

Mvh Antikärringen som nu fått skriva av sig lite grann 

• Svar på tråden Kvinnans komlicerade hjärna! Trött på det här!
  • AnnaSthlm

Men vänta nu. Har din man tidigare fått veta att han kan ha problem med spermierna? Det kan ju förklara varför ni inte blivit gravida än.

Ta det lugnt. Du tror att han inte vill och han kanske tror att du inte längre vill nu när du säger att du vill ha skydd igen?

Boka en tid hos en läkare för er båda för att påbörja en utredning.

• Lambda

Jag är väl komplicerat kvinnlig och vill att han ska ta det beslutet. Kan även tillägga att mens ej kommit ännu och jag vill slita mitt hår!

Svar på tråden Kvinnans komlicerade hjärna! Trött på det här!