• Maddisen29

Tråd för oss med bf i December 2013 och Januari 2014

Vill gärna starta en tråd med oss med bf i December 2013 och Januari 2014 . Har bf 20140111 så kan lika gärna bli en bebis i slutet av December . Har 3 barn sedan innan så nu är det sista :) Hoppas någon vill följas åt i väntan av en liten :)

• Svar på tråden Tråd för oss med bf i December 2013 och Januari 2014
  • Maddisen29
    Lemonmoon skrev 2013-09-05 13:00:41 följande:
    Jag följs gärna åt!! Första bebisen för oss o bf är 30131212... :)

Förstod det :) Då ska ni ha runt jul spännande :) Spännande med första också :) Mår du bra annars ?
  • leiasmamma

Hänger gärna på! :) Ska ha mitt andra barn i årsskiftet någongång, jag tror 1/1 dock velar dom med mitt förlossningsdatum..

• Lemonmoon

Vad spännande!! Jag mår toppen o har gjort hela tiden ingen illamående eller sugen på konstiga saker.., hur mår ni andra??

• Maddisen29
    leiasmamma skrev 2013-09-05 14:52:55 följande:
    Hänger gärna på! :) Ska ha mitt andra barn i årsskiftet någongång, jag tror 1/1 dock velar dom med mitt förlossningsdatum..

Trevligt med en till i tråden !:)
    Lemonmoon skrev 2013-09-05 16:36:16 följande:
    Vad spännande!! Jag mår toppen o har gjort hela tiden ingen illamående eller sugen på konstiga saker.., hur mår ni andra??

Mådde illa i början dem 10 första veckorna annars inget extremt känns ganska lyxigt faktiskt .
  • Maddisen29

Har ni börjat planera ännu ? Menar inköp m.m. Vi har väl hälften Barnvagn är inköpt bara åkpåse som ska inhandlas. Kläder är fixade utom overall då det är kallt i Januari . Spjälsäng ska vi köpa . Sedan tror jag vi har det mesta eftersom vi har barn sedan innan. Vad gör ni om dagarna är själv mammaledig med våran minsta som är 13 månader :)

• Lemonmoon

Vi har börjat köpa lite... Vagn är beställd men har inte fått o säng är köpt o babyskydd e fixat... De e verkligen mycket grejer som ska fixas.... Men ni som har lite erfarenhet vad är viktigast o ha när bebis kommer? Jag jobbar som frisör... Hoppas på o kunna jobba november ut :)

• cesse26
    Lemonmoon skrev 2013-09-06 12:51:35 följande:
    Vi har börjat köpa lite... Vagn är beställd men har inte fått o säng är köpt o babyskydd e fixat... De e verkligen mycket grejer som ska fixas.... Men ni som har lite erfarenhet vad är viktigast o ha när bebis kommer? Jag jobbar som frisör... Hoppas på o kunna jobba november ut :)

Det är väldigt mycket och tiden springer iväg nu nu när det närmar sig jul, mycket annat som ska göras också. Babyskydd, skötbord , kläder och vagn är väl det viktigaste. Leksaker använder dem inte i början sover och äter mycket av tiden . När Liam var några månadef köpte vi ett babygym men inget man behöver stressa med. Kläder i strl 50 växer dem fort ifrån några av kläderna har vi aldrig använt . Jag blanda lite i storlek 50-56 . Brukar finnas bra listor på nätet, vi föräldrar och gravidappar .
    cesse26 skrev 2013-09-06 12:24:30 följande:
    Hänger gärna med i denna tråd :) Bf 14 jan

Jättekul med en till? Första barnet eller har ni fler sedan innan ?
  • cesse26

Blev visst lite fel mobiler :) Glömde nämna att jag har 3 barn Givetvis skulle jag ibte skicka fråga till mig själv haha såg att alla hade skrivit om dem har vart sedan innan :) Givetvis skulle jag inte välkomna mig själv i hellef galet fel det kan bli mobilen gör inte det lättare .

• Sacki

Jag väntar tredje barnet och har bf 9:e december, blir en liten pojke denna gång, har två flickor sen tidigare :)

• Maddisen29
    Sacki skrev 2013-09-07 13:30:56 följande:
    Jag väntar tredje barnet och har bf 9:e december, blir en liten pojke denna gång, har två flickor sen tidigare :)
    cesse26 skrev 2013-09-06 13:21:34 följande:

Det är väldigt mycket och tiden springer iväg nu nu när det närmar sig jul, mycket annat som ska göras också. Babyskydd, skötbord , kläder och vagn är väl det viktigaste. Leksaker använder dem inte i början sover och äter mycket av tiden . När Liam var några månadef köpte vi ett babygym men inget man behöver stressa med. Kläder i strl 50 växer dem fort ifrån några av kläderna har vi aldrig använt . Jag blanda lite i storlek 50-56 . Brukar finnas bra listor på nätet, vi föräldrar och gravidappar .
    Jättekul med en till? Första barnet eller har ni fler sedan innan ?

välkomna alla nya !
    Vi har det mesta färdigt vad jag vet :)
    Dock är det svårt att låta bli att köpa gulliga kläder i affären :)
    Vi har ju mycket sedan innan tack vare vi haft 3 innan :)
    2 tjejer och 1 kille nu sist :) 
    Dock är vår lilla kille en sladdis kan man väl säga då tjejerna är 11 och 7
    Vi har väldigt mycket då han inte är så gammal .

Blev lite besviken på att vi inte fick reda på könet på ultraljudet (doktorn ville inte chansa då han inte var säker)
    Det vi inte har så gott om är just tjejkläder så skulle vara bra och veta om det är en pojke eller tjej  .

Vi säger alltid han till bebisen i magen utan att tänka på det kanske är det en kille.

Hur har ni med namn ?
    Vi har bara kommit på ett tjejnamn (My) tycker killnamn är mycket svårare  
Svar på tråden Tråd för oss med bf i December 2013 och Januari 2014