Anonym (Lider) skrev 2013-09-06 21:25:38 följande:
Hej!
När jag fick en tid för operation så läste jag lite på nätet, och det är mestadels "skrämsel" propaganda. Jag fick smått panik och tänkte att det kanske inte är värt det. Men som allt annat så läker kroppen jätte bra och man får smärtlindring som gör att man klarar sig från den värsta smärtan.
Jag gick varje dag 5km och hittade mig själv... Att få äntligen känna sig fräsh och att det skulle bli bättre gjorde att läkningen inte var så hemsk. All smärta som man hade under 2v, är ingenting om man ändå inte vill ha sex eller visa sig för sin partner, och som jag, hade enorma smärtor och blödde igenom kläder osv. vågade inte umgås med vänner och tillslut hade jag enorm smärta som var olidlig.
Nu ett halvår senare har jag gått ner 15kg och fått tebax mitt liv, jag kan umgås med folk och (tor eller ej, man glömmer rätt fort)
Ville skriva det här så att fler vågar ta det här steget och få tillbaka ett fungerande liv efter hemorrojder besvär.
Lycka till och läs allt med nypa salt!
ps.
Som en klok förälder sa till mig "de som har opererat sig och som har gått br för, går vidare med livet obemärkt"
Å vad glad jag blir att läsa detta! Glad för din skull och att du fått ett nytt liv!! Och jag förstår dig så väl. Har haft galen smärta tidigare så vet hur jävligt det kan vara. Jag tänker också att man ska leva många år till och då vill jag nog känna mig fräsch och kunna slappna av med min partner

Men jag får väl vänta och se vad läkaren kommer fram till.
Jag har också skämts så mkt vid läkarbesök men nu tycker jag att man ska kunna prata om dessa besvär och de som inte klarar det har större problem än mig