Ni som har följt boken "somna utan gråt"
Ni som har haft barn som sovit dåligt och följt boken "somna utan gråt" har det hjälpt er någonting?
Och slutade era barn amma på natten när ni använde er av PUP metoden eller vad den nu kallades?
Ni som har haft barn som sovit dåligt och följt boken "somna utan gråt" har det hjälpt er någonting?
Och slutade era barn amma på natten när ni använde er av PUP metoden eller vad den nu kallades?
För sömnen hjälpte den, men amningen var bara 1-2 ggr/ natt efter 6 mån, så det fick vara så tills jag slutade amma. Då fasade vi in välling istället tills dottern sov hela nätter på egen hand.
Jag tyckte det hjälpte till en början, amningen minskade från en gång i timmen till en-två gånger per natt - men sen blev jag själv trött på att vara konsekvent och somnade under amningen ibland, och så vips var vi tillbaka i en amning per timme hela natten igen... Jag tror att det hade kunnat hjälpa om jag orkat vara konsekvent tillräckligt länge - men det är ju ganska svårt när man aldrig får sova(!) Det som hjälpte oss var att lillen fick sova med sin pappa ett antal nätter (och jag på vardagsrumssoffan...) Han insåg fort att han inte kan få bröstet då, och började somna om med en hand på bröstkorgen istället för med bröstet i munnen. Jag hade trott att jag skulle få rycka in och amma minst en gång per natt, men inte ens det har behövts. (Kan förstås bero på att han får en halv till en deciliter välling på kvällen - han är nu 6 månader.)