jemo2014 skrev 2014-09-10 15:52:28 följande:
Jag är strax i vecka 19 och har gått upp 5 kilo. Jag tror att jag kommer gå upp en del tyvärr. Mycket beror ju på hur man levde innan man blev gravid och hur det förändras efter pluset.
För min del har jag verkligen INTE ätit för två, jag har inte ätit mycket snask eller varit särskilt lat sedan jag blev gravid. Däremot så var min livsstil innan pluset: inte äta kolhydrater och hård träning minst 5 dagar i veckan. Det varken kan eller vill jag upprätthålla nu. Till och med vecka 16 mådde jag så fruktansvärt dåligt: lågt blodtryck med yrsel, ett vidrigt illamående dygnet runt osv. För att häva det har jag ätit lite men väldigt ofta och det enda jag "kunnat äta" har varit snabba kolhydrater och fett, typ tunnbröd med Bregott. Inte konstigt att man går upp då.
Är man redan överviktig och har en osund livsstil blir det ju inte lika stor omställning för kroppen kanske?
Oj, det där hade kunnat varit jag som skrivit! Åt LCHF innan men det gick inte fortsätta när jag blev gravid. Precis som dig var det bara kolhydrater som gällde, gärna mackor/flingor/gröt. Inget protein alls :(
Gick fort upp fem kilo men stannade där i en månad. Nu i vecka 21 har jag gått upp 8, inte så kul ;( Tredje barnet, var smal innan..