• Vemsomhelst

Vet att jag borde lämna denna kvinna

Men jag hoppas fortfarande att det kanske ska försvinna.. Har mitt barn varannan helg och min nya vill inte umgås med mitt barn, vi ses inte under dom helgerna..vad ska man göra någon som varit med om likvärdig situation ? Lämna henne låter väl självklart men men vill helst lösa det om möjligt. Omoget-hon visste om att jag hade ett barn- kommer alltid prioritera mitt barn i första rummet.

• Svar på tråden Vet att jag borde lämna denna kvinna
  • SuzR

Fast du prioriterar ju inte ditt barn alls som det är nu. Dumpa tjejen, det blir nog inte bättre. Vill du inte ha kontakt med ditt barn? Svaret är för mig självklart!

• Ojsan

Varför vill hon inte träffa ditt barn?

• Ojsan
    Ojsan skrev 2013-09-08 22:05:07 följande:
    Varför vill hon inte träffa ditt barn?

jävla telefon! Ville inte ha en glad smiley där! Sorry!!
  • Shades

Det finns fler av dessa känslomässigt omogna kvinnorna (ja kvinnor ty jag har inte hört detta från någon man som gett sig in i ett förhållande där han visste det fanns barn) här på FL som försvarar det beteendet som "din" kvinna uppvisar.

Men... Nu skriver du inte hur gammalt detta förhållandet är.
    Har du pratat med henne?
    Hon kanske tycker det är för tidigt (litet som att träffa "svärföräldrarna" första gången)?
    Hon kanske är osäker på förhållandet och inte vill riskera att såra barnet genom låta det genomlida ytterligare en separation?

Trots allt kan hon ha rationella anledningar till varför hon undviker att umgås med ditt barn MEN finns inte dessa utan det är avund/svartsjuka och liknande trams lär det inte bli bättre.
    Själv har jag en väldigt enkel devis som jag lever efter: Mina barn går först i mitt liv. Jag kan älska fler men skulle någon försöka ställa sig emellan mina barn och mig så försvinner de långt ut i periferin.

Svar på tråden Vet att jag borde lämna denna kvinna