• Anonym (rädd)

Hur ska vi göra?

Har haft en utredning via familjerätten pga att mitt barns bio farmor vill ha umgänge. Detta pågick i ungefär 2år innan de äntligen la ner det med hänvisning till att jag som vårdnadshavare bestämde vad som var bäst för mitt barn.

Det har varit lugnt ett drygt halvår, men nu har människan börjat trakassera oss igen. Jag är livrädd för henne. Senast idag förföljde hon oss när vi var och handlade, höll sig på avstånd, men stod och stirrade på oss hela tiden. Mår riktigt dåligt nu och har en stor klump i magen.

Vad kan vi göra för att slippa besväras av den här människan? Ska jag behöva ta min familj och flytta för att vi ska kunna leva ett normalt liv?  

• Svar på tråden Hur ska vi göra?
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (rädd) skrev 2013-09-09 16:48:34 följande:
    Har haft en utredning via familjerätten pga att mitt barns bio farmor vill ha umgänge. Detta pågick i ungefär 2år innan de äntligen la ner det med hänvisning till att jag som vårdnadshavare bestämde vad som var bäst för mitt barn.

Det har varit lugnt ett drygt halvår, men nu har människan börjat trakassera oss igen. Jag är livrädd för henne. Senast idag förföljde hon oss när vi var och handlade, höll sig på avstånd, men stod och stirrade på oss hela tiden. Mår riktigt dåligt nu och har en stor klump i magen.

Vad kan vi göra för att slippa besväras av den här människan? Ska jag behöva ta min familj och flytta för att vi ska kunna leva ett normalt liv?  
    Varför är du rädd för henne? Annars vore väl det mest naturliga att du tog ett snack med henne och försonades? Kanske kunde hon tex få träffa sitt barnbaarn med dig närvarande? Var finns barnets pappa i detta?
  • puss

Hur kan man lägga in en annons ÖVER HELA INLÄGGET??

Stjärnskott.

• Loriyana

Men varför får hon inte träffa sitt barnbarn?

• Anonym (rädd)

Barnets bio pappa finns inte alls med i bilden. Och anledningen till att hon inte får träffa barnet är för att hon är ostabil och hotfull. Jag vill inte ha en sån människa i närheten av mitt barn. 

• Anonym (tveksam)

Skriv ett (sakligt och vänligt) brev till henne och be henne lämna er ifred, att du upplever det obehagligt. Glöm inte att ta kopie! Fortsätter hennes stalking - anmäl till polisen!!

Svar på tråden Hur ska vi göra?