• lindkvistlisa

Söker vänner i hudiksvall

Hej!

Jag är en tjej som har två barn i åldrarna 4 och 8 år.
    Känner inte så många här i Hudiksvall och jag känner att jag gärna skulle vilja ha några nya vänner med barn som vi kan hänga med och göra roliga saker med.

Med vänlig hälsning Lisa.   

• Svar på tråden Söker vänner i hudiksvall
  • elinl

Hej. Jag har två barn 4 och två år. Flyttade hit från Sthlm för ett år sedan. Var bor du?

• lindkvistlisa

Hej Elin!

Jag bor på Hagtornsvägen 2 i Hudiksvall.  Jag har en son Max som är 8år och Ellen som är 4år. Max går i andra klass på Sandvalla skolan och Ellen på storkens förskola.

Mina barn är väldigt aktiva. Max spelar fotboll och håller på med killgympa och Ellen går på barngympa.  De vill ofta att vi ska hitta på saker hela tiden och Ellen saknar ofta någon att leka med när hon inte är i förskolan.

Det bor många barnfamiljer här runt omkring men jag upplever att det är svårt att bli insläppt om man inte känner föräldrarna.

Så jag önskar verkligen att hitta någon som vill lära känna oss och som man kan göra roliga saker med.

Var i Hudik bor ni?

/Lisa.         

• elinl

Vi bor i Skålbo, ute på Maln. Våra barn går på Björkbergs fsk. Vilken gympadag har ni. Lova går på måndagar på Öster där jag är ledare.

• Sockerdockan

Hejsan!

Här är en mamma till :). Jag är 28 och jag och min sambo fick vårt första barn nu i maj. Är inflyttad från en mindre ort i Hälsingland så inte heller jag känner så många här sedan innan även om jag nu bott här i tre år och lyckats börja bygga upp ett nätverk. Vad pysslar ni andra med när ni inte är föräldralediga?

• elinl

Jag jobbar för rekryteringen och är vikarie på förskolor och skolor.
    Jag vill träna mer än jag gör men behöver pepp.
    Äldsta dottern Lova tycker om det mesta och lekplatser, sportparken går alltid hem. Theo som är två har mycket energi och hänger mest på ð???

• lindkvistlisa

Ellen har sin gympadag på tisdagar på Sandvalla och Max har måndagar på Håstaholmen.
    Jag är utbildad barnskötare men har gjort lite allt möjligt sen jag slutade gymnasiet. Jag har jobbat på äldreboende, hemtjänst, habiliteringspersonal, förskola och nu är jag tillbaka på äldreboende Fredens kulle där jag arbetstränar. Jag fick fibromyalgi för nio år sen så jag har varit sjukskriven mellan mina jobb och barnledighet.  
    jag tränar också och då på form och figur. Ett väldigt trevligt ställe där man kan va med på olika pass eller träna i cirkel. Det bästa är att det inte finns speglar och att man kan koppla av efter passet i relaxen.

Såg att en av er var från en mindre ort här i Hälsingland. nyfiken på vart? Själv är jag uppväxt i lilla Järvsö.
    Flyttade hit 2002.         

• elinl

Form och figur har jag varit på en gång. Men då bara legat i massagestolen och druckit vinâ?º urmysigt där!
    Jag flyttade hit från Sthlm för snart ett år sedan.
    Vad gillar ni att göra?

• lindkvistlisa

Vi gillar att göra lite olika saker tex. åka på buspalatset, bada, va i lekparken, mullemeck, Cykla och pyssla.
    På vintern åker vi skidor och åker pulka.

Hur var det att bo i Stockholm? Måste ha funnits mycket att göra där? 
    Hur kommer det sig att ni flyttade till Hudiksvall?
    Har ni släckt häromkring?        

• elinl

Jag är från Stockholm och sambon är här ifrån så efter två barn och ingen släkt där flyttade vi hit. Farmor och kusiner bor här.
    Jag älskar Stockholm men saknar inte att bo där. Det är så mycket roligare att åka dit nu. Visst finns det saker att göra varje dag men man blir hemmablind...

• Sockerdockan
    elinl skrev 2013-09-11 23:05:00 följande:
    Form och figur har jag varit på en gång. Men då bara legat i massagestolen och druckit vin☺ urmysigt där!
    Jag flyttade hit från Sthlm för snart ett år sedan.
    Vad gillar ni att göra?
    Jag gillar (min bebis är ju för liten för intressen annat än äta, sova och busa :) att träna, umgås med vänner och sambo, äta gott, gå ut på krogen med tjejkompisarna/sambon (dock ingen action på den punkten just nu p.g.a. att lillan är så liten än), shoppa, läsa och strecktitta på härliga serier :).

Är just nu föräldraledig från mitt jobb som VD-assistent på ett företag i Stockholm. Har, sedan jag började jobba där, jobbat där några dagar i veckan och hemifrån några. Är från en mindre ort här i Hälsingland.
  • lindkvistlisa

Ja det blir ju viktigt med att bo nära släckt när man får barn. Man vill ju att barnen ska ha ett band till sina släcktingar.
    Jag har mina släcktingar här i Hudiksvall och Järvsö. Min man är från Malmö så det är ju inte så ofta vi kan träffa dom på hans sida.

Imorgon är vi bjuden till barnens morfar. Vi ska besöka Järvzoo och kanske besöka kusinerna. På söndag har vi avslutning på fotbollen. Det blir match mellan föräldrar och barn. Sen skulle vi fika tillsammans som avslutning.

Vad ska ni göra i helgen?      

• elinl

Just nu sitter vi i bilen på väg till Stockholm. Vi ska gå på Grönan/Skansen, träffa vänner och shoppa!

• Josuli

Hej! 
    Jag bor i Hudiksvall på Östra området tillsammans med min dotter på 10 år. 
    Skulle också gärna vilja hitta nya bekantskaper. (Jag är 31 år, född 94)

Svar på tråden Söker vänner i hudiksvall