• avil

Rhodos västkust= Ixia (sunshine vacation club) m VING

Nån som varit där? Eller iallfall Ixia. HUR blåsigt är det o hur stora vågor?? Står att det är vinigt o surafre där. Därav tänker jag= typ storm......
    Vi far två vuxna,o 2 stycken 17åringar så det är ju inga småbarn. I början/mitten på augusti nästa år.
    Tips Är hotellet okej? Är ens Stället okej?? Har aldrig varit på Rhodos alls,så jag vet inget!!  

• Svar på tråden Rhodos västkust= Ixia (sunshine vacation club) m VING
  • avil

ingen som varit i Ixia......o som kan uttala sig om strand o vågor mm?

• FruFog

Kom hem från Ixia för en vecka sen, har varit där två veckor. Det var mellan 31-35 i skuggan varje dag så blåsten var bara bra! Det blåser men stormar inte. Vågorna var inga problem alls och tokigt skönt i vattnet. Vi har en snart 13 åring, en 10 och en bebis.
    Hotellet vet jag inget om vi åkte med Fritidsresor

• avil

okej.......vart bodde ni?Hotell alltså,om du vill berätta . Fuderar runt nu,men det är svårt!

• avil

sea planet resort o spa,i Manavgat,med fritidsresor såg fint ut med. O Vings sunshine vacation club Ixia. Har beslutsångest. O det vore bekmämt m allinclusive.......jaja,det är ju et tag kvar..

• avil

men var det tvädjupt? Står att det inte är långgrunt i alla fall.

• FruFog

Vi bodde på Atlantica princess. Jättefint och bra mat dock inget för er som inte har småbarn tycker jag. Googlade på sunshine vacation, ser ju jättefint ut! Tycker att ni som har så stora barn ska se på andra hotell än de där riktiga familjehotellen, det är alltid lite lätt hysteriskt där det är så många småbarn :)

• FruFog

Inte tvärdjupt och inte långgrunt, sten kanske två meter och sen blir det väl drygt 1 m djupt.

• avil
    jo,fast vi gillar att det är barn runtomkring,o gillar om det är nå shower på kvällen o så...... Så vi bor gärna på "familjehotell"....
  • pigglet

Vi var där i början av juni för 5 år sedan, med 6 barn på resan. Vi höll oss vid poolen, om man säger så. Det blåste rejält vid havet, så hattarna flög av. Vågorna var stora och det var stenstrand, inget av barnen kunde var i närheten av havet. Några av de vuxna badade 1 gång.
    Ortsbefolkningen sa att det blåser på det där sättet fram till 25 juni, sedan lugnar det ner sig. Så åker ni på våren och vill vara på stranden skulle jag säga att ni bör välja andra sidan av ön. 

• FruFog

Ok :) Säkert gillar ni Atlantica också. Vi bodde i en jättefin familjesvit och hade all inclusive. Maten var god och fräsch.

• avil

vi har ju tänkt åka i augusti. Kanske är det lugnare då ,med blåsten.

• minafinastebarn

Vi bodde på östsidan för 2v sen. Blåste även där!
    Men så skönt i värmen, utan vinden hade man inte stått ut.

• avil

okej,så det är vindigt i alla fall. Kanske vi inte ska till Rhodos alls då ,ogillar vind.......Var i Turkiet m 38 grader i skuggan-utan vind,gillar värme.

• Tangent

Var i Ixia för drygt fem år sedan. Minns inte namnet på hotellet, men det var inte det ni ska bo på. Det var ganska blåsigt när vi var där, men inga problem att vara på stranden. Det var inte så stora vågor. Dock på den delen av stranden vi var, blev det bara en liten bit från stranded så djupt att jag inte bottnade.
    Ixia är nära flygplatsen, så planen flög ganska lågt över orten. 

• avil

jäkligt att bestämma sig..... från Luleå går det bara fara till Turkiet,cypern,rhodos,mallorca...m ving o fritidsresor ,den tiden vi tänk dvs augusti.Kan inte bestämma vart vi ska?!
    Vilket Ilandsproblem. Helst inte för dyrt-då 17åringarna inte har hur mycket pengar som helst.
    vill ha strandnära,o fräscht,fint hotell,m allinclusive.. Bekvämt Beslutsångest! :-0  

• Kiicki

Vi var på atlantica princess i mitten på aug 1v och våran 4åring tyckte inte om vågorna på havet så vi häckade vid poolen. Att det blåste var svalkande och skönt :)

• avil

fler åsikter tas tacksamt emot   . Vad tyckte just DU om Ixia.......

Svar på tråden Rhodos västkust= Ixia (sunshine vacation club) m VING